۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۱۵۱
علامه شیخ عفیف نابلسی:

لبنان باید در کنار سوریه مقاوم بایستد

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی از تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان انتقاد کرد و اقدام برخی از طرف های لبنانی در قاچاق اسلحه به سوریه را خدمت به منافع آمریکایی صهیونیستی دانست.
علامه شيخ عفيف نابلسي، خطيب جمعه صيدا شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، خطیب جمعه شهر صیدا، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مجمع حضرت زهرا (س) در این شهر برگزار شد، روند تشکیل دولت جدید لبنان را نوعی آشفتگی و کشمکش برای تامین منافع و مصالح شخصی دانست و گفت: با گذشت هر روز در اثر بی توجهی و سهل انگاری مسؤولان کشور در تشکیل دولت، بر ناامیدی لبنانی ها افزوده می شود.

وی اقدام برخی از طرف های لبنانی در قاچاق اسلحه و انتقال آن به سوریه برای برآشفتن استقرار و امنیت این کشور و ایجاد هرج و مرج در آن را مشارکت در ریختن خون ملت سوریه و تلاش برای نابودی وحدت این کشور در راستای منافع آمریکایی ـ صهیونیستی دانست و گفت: پافشاری برخی لبنانی ها در پیش گرفتن پروژه طایفه گرایی مخالف منافع، امنیت و استقرار لبنان است.

خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان با انتقاد از اقدام های ناشایست برخی از لبنانی ها، افزود: ما فکر می کردیم که برخی ها، از تجربه های گذشته خود درس عبرت گرفته و از بازی با آتش فتنه طایفه ای و مذهبی دست کشیده اند ولی ظاهر امر این است که آنها بر ادامه مسیر تحریک آمیز طایفی خود در راستای نابودی مقاومت اصرار دارند.

وی با اشاره به دورویی برخی از مقام های لبنانی که در مقام سخن از منافع مشترک سوریه و لبنان و اهمیت روابط دوستانه این دو کشور و ضرورت تقویت آن می گویند و از سوی دیگر، اقدام هایی مخالف با این سخنان از آنها سر می زند و رسانه های آنها علیه سوریه جنجال آفرینی می کنند، گفت: لبنان باید در کنار سوریه بایستد، سوریه ای که با عزمی راسخ راه مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار آمریکایی و اسراییلی که شبانه روز در تلاش برای نابودی امنیت و استقرار سوریه و لبنان هستند را در پیش گرفته است.

گفتنی است که پلیس مرزی لبنان دو دستگاه خودرو حامل انواع مختلف سلاح از جمله کلاشینکف، سلاح نیمه خودکار و بمب را در منطقه بقای شرقی و در مرز لبنان با سوریه کشف و ضبظ کرد.

منابع خبری مختلف سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان را مسوول تامین سلاح و پول برای راه انداختن حوادث و ناآرامی های اخیر در سوریه معرفی می کنند.

سوریه طی سه هفته اخیر شاهد تظاهرات و ناآرامی به ویژه در روزهای جمعه در شهرهای مختلف بود و درجریان این تظاهرات برخی افراد مسلح ناشناس اقدام به کشتن مردم، نیروهای امنیتی و پلیس کردند.

انس کنج، یکی از مسوولان افراد مسلح و خرابکار در سوریه که به تازگی دستگیر شده است در اظهاراتی که از شبکه تلویزیونی این کشور پخش شد به دریافت پول و سلاح از طریق یک واسطه نام احمد عوده از جراح نماینده لبنانی برای ایجاد ناآرامی در سوریه اعتراف کرد./981/گ
ارسال نظرات