۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۱۵۵
شیخ نعیم قاسم:

منطقه به سوی تقویت راه مقاومت پیش می رود

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه منطقه به سوی تقویت راه مقاومت پیش می رود، ایستادگی در برابر اشغالگری صهیونیستی و انقلاب های عربی را گام هایی در مسیر مقاومت دانست.
شيخ نعيم قاسم، معاون سيد حسن نصر الله
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در دیدار با فایز شکر، رییس حزب بعث عربی سوسیالیستی لبنان با تاکید بر اینکه منطقه به سوی تقویت عزم و اراده ملت ها و مسیر مقاومت پیش می رود، گفت: منطقه با پایداری و ایستادگی در برابر اشغالگری صهیونیستی در فلسطین و لبنان و با انقلاب های عربی و اسلامی علیه وابستگی به طرح آمریکایی ـ صهیونیستی در مسیر مقاومت گام بر می دارد و بر نقش آزادی و توجه به مسایل داخلی کشور تاکید می کند.

شیخ نعیم قاسم خواستار تلاش بیشتر برای تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان شد و گفت: روند تشکیل دولت جدید مسیر درستی را طی می کند و مانع های بر سر راه خود را پشت سر می گذارد و به توافق بر راهکارهای شایسته نزدیک می شود. بازگشت به گذشته امکان پذیر نیست و با تصمیم قاطعی که برای تشکیل دولت گرفته شده است، این امر محقق خواهد شد.

فایز شکر نیز با آروزی تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان، گفت: آنچه در این مساله شایان توجه است این امر است که دولت جدید لبنان در بیانیه وزارتی خود بر سه گانه ارتش، ملت و مقاومت تاکید دارد؛ زیرا مقاومت است که از این کشور در برابر دشمنان پاسداری کرد و شهدای مقاومت بودند که با خون خود خاک اشغال شده لبنان را آزاد کردند.

وی همچنین با اشاره به مواضع اخیر سعد حریری علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: این مواضع در راستای تخریب روابط رسمی لبنان است و موجب شگفتی و تعجب بسیاری از لبنانی ها شد.

گفتنی است که سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان، هفته پیش در یک کنفرانس مشترک میان عربستان و لبنان در بیروت مدعی شده بود لبنان و بسیاری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دیگر مناطق از نظر سیاسی و امنیتی از دخالت آشکار ایران در این کشورها رنج می برند و این بزرگترین تهدید علیه کشورهای عربی محسوب می شود و ما نمی خواهیم تحت حمایت ایران باشیم.

این موضع سعد حریری با مخالفت بسیار از احزاب و شخصیت های سیاسی و مذهبی لبنان روبرو شد و به شدت محکوم شد./981/گ
ارسال نظرات