۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۱۵۶

پژوهشکده باقرالعلوم با 31 اثر در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشکده باقرالعلوم‌(ع) با 31 اثر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.
 نمايشگاه بين المللي کتاب تهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با 31 اثر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت خواهد کرد که 5 اثر آن برای نخستین بار در این نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، کتاب «نقد فمینیسم از منظر نویسندگان غرب» به کوشش حجت‌الاسلام سیدجعفر حق‌شناس است که در آن مهمترین دیدگاه‌های تفکر و جنبش فمینیسم و پیامدهای اجتماعی آن بررسی می‌شود.

دومین کتاب با عنوان «گلشن ابرار» در 9 جلد تدوین شده است که به بیان زندگی اسوه‌های علم و عمل از کوشیار دیلمی تا سیدمحمد بحرالعلوم می‌پردازد.

این اثر از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) زیر نظر استاد محمدجعفر طبسی تهیه و تدوین شده است که در آن شرح حال، تبیین حیطه‌های دانش، مکارم اخلاقی، فضایل نفسانی علما و خدمات ارزنده‌ای که برای جامعه و مردم داشته‌اند، بیان شده است.

«حاکمان شیعه در بستر تاریخ» نوشته جمعی از محققان پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عنوان سومین اثری است که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد و به شرح حال مختار ثقفی، علویان طبرستان، حمدانیان، آل بویه، سربداران، صفویان، تیپو سلطان می‌پردازد.

این کتاب مجموع چند اثر مستقل است که موضوع آنها گزارش واقعیت‌های تاریخی حکومت زمامداران شیعه بوده است که در مجموعه‌ای منسجم و با عنوان «حاکمان شیعه» ارائه می‌شود.

چهارمین اثر که در نمایشگاه تهران عرضه خواهد شد، کتاب «دائرة‌المعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» نوشته جمعی از محققان از سوی گروه دائرةالمعارف صحابه پژوهشکده باقرالعلوم‌(ع) تدوین شده و به تبیین زندگی‌نامه اصحاب پیامبر اعظم(ص) از نگاه مذهب شیعه می‌پردازد.

«مجموعه مقالات توسعه فرهنگ دینی جلد(1) و (2)»، پنجمین اثری است که از سوی مؤسسه فرهنگی هنری عرش‌پژوه و با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تدوین شده و در بخشی از آن آمده است: «حوزه‌های علمیه بعنوان تنها مرجع فهم و ابلاغ دین، مسؤولیت مضاعفی را در توسعه فرهنگ دینی بعهده دارند».

این نوشتار می‌افزاید: «با توجه به وجود کاستی‌های علمی و پژوهشی موجود، ضروری است متولیان امر در حوزه علمیه با رویکردی آسیب‌شناسانه با لحاظ چالش‌ها، در کنار مباحث محتوایی دینی به تولید دانش در زمینه مباحث فرهنگ دینی و راهبردهای فرهنگی بپردازند». /920/پ202/ص

ارسال نظرات