۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۲۰۶
امام جمعه آبادان:

مبلغان از شیوه های نوین تبلیغ استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان، اظهار داشت: طلاب و روحانیان مدارس علمیه باید مدل‌ها و روش‌های جدید و نوین تبلیغی را برای جلوگیری از جنگ نرم دشمنان به کار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالله محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در مراسم‌های مذهبی به ویژه ایام فاطمیه، اظهار داشت: حضور جوانان در این محافل و مجالس تأثیر کلانی بر روحیه آن‌ها می‌گذارد؛ چرا که آن‌ها با حضور در این مراسم‌ها با معرفت و کرامات اهل بیت (ع) آشنا شده و شاخصه‌های بسیاری از مکتب اهل بیت (ع) را فرا می‌گیرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، انقلاب اسلامی ایران را دستاورد معارف و کرامات اهل بیت(ع) به ویژه حضرت فاطمه(س) دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران، به رهبری امام خمینی(ره) توانست رژیم منحوس پهلوی را شکست دهد و این مسأله ریشه در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد؛ از این رو حضور جوانان در مراسم‌های مذهبی، هم روح معنوی آن‌ها را عمیق‌تر کرده و هم آنان را با آرمان‌های این نظام و انقلاب آشنا می‌کنند.

وی پاسداران و حافظان انقلاب اسلامی ایران را طلاب و روحانیان دانست و بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در هر دوره‌ای نیاز به پاسداری دارد و در این برهه از زمان روحانیان و علما بهترین پاسدار هستند؛ چرا که آنان با هدایت جوانان به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران از این نظام دفاع و حراست می‌کنند.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی، حضرت زهرا (س) را بهترین الگو برای بانوان و دختران ایران زمین دانست و تصریح کرد: دختران و بانوان جهان اسلام باید با پیروی از این بانوی مطهر به زندگی روز مره خود پرداخته و مسایل اخلاقی و رفتاری را از این بانوی بزرگوار فرا گیرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، یکی از برترین الگوهای جهان برای بانوان را حضرت صدیقه طاهره یعنی فاطمه زهرا(س) دانست و اذعان داشت: درباره زندگانی حضرت زهرا(س) کتاب‌ها و مقالات زیادی به رشته تحریر درآمده اما بررسی کاربردی و ارایه الگوهای رفتاری آن حضرت کمتر مورد توجه قرار گرفته است که این مسأله جای بسی تأسف را برای حوزه‌های علمیه به دنبال دارد.

وی حضرت فاطمه را عنصری برجسته و ممتاز دانست و گفت: به راستی که حضرت فاطمه(س) اسوه زنان عالم، است او در زندگی ظاهری، جهاد، مبارزه، دانش، سخنوری، فداکاری، شوهرداری، مادری، همسر داری و مهاجرت، الگوی زنی برتر است که اسلام می‌خواهد این چنین بسازد و مبلغان دینی باید با بهره برداری از ایام فاطمیه به تبلیغ و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با بهره گیری از سیره حضرت زهرا(س) بپردازند.

امام جمعه آبادان، با اشاره به معنای حجاب و عفاف، بیان داشت: از دیدگاه اسلام، مجموعه‌ای از رفتار، پوشش و اخلاقیات انسان را حجاب می‌گویند که باید آن‌ها را در همه امور خود به کار گیریم.

وی روحانیان و فعالان عرصه‌های فرهنگی را متولیان فرهنگ و مذهب این کشور دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید بیش‌تر و پیش‌تر از گذشته وارد عمل شده و با انجام فعالیت‌های فرهنگی جوانان و نوجوانان ایران سرافراز اسلامی را با معارف و سیره ائمه اطهار (ع) آشنا کنند.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی، به حیله و دسیسه‌های دشمنان نسبت به منحرف کردن جوانان و نوجوانان از راه دین و قرآن اشاره کرد و بیان داشت: طلاب و روحانیان مدارس علمیه باید مدل‌ها و روش‌های جدید و نوین تبلیغی را برای جلوگیری از جنگ نرم دشمنان به کار گرفت و با تبلیغ آرمان‌های دین مبین اسلام جوانان را به این دین مبین دعوت کرد./9465/ت302/ص
ارسال نظرات