۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۲۱۱
حجت الاسلام رضوی مهر:

فجایع بحرین یادآور مظلومیت حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور روحانیت نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف گفت: برگزاری با شکوه مراسم سوگواری در ایام فاطمیه نه تنها موجب افزایش مودت و دوستی بین افراد می شود، دعای امام زمان(عج) را هم به دنبال دارد.
سيد جلال رضوي مهر


حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر،‌ مشاور امور روحانیت نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) پیوند نبوت و امامت، صدیقه طاهره،‌ نخستین شهیده ولایت،‌ مظهر اتم و اکمل ولایت کبرای الهی و عصمت الله الاعظم و ناموس خداوند متعال است.

وی در ادامه افزود: افزون بر خلقت نوری ایشان که در احادیث و کتب معتبر بدان اشاره شده و اشعه حیات بخش ایشان را تشکیل می دهد، خلفت عنصری ایشان نیز مورد مطالعه و بررسی است.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: حضرت زهرا(س) که عالمه، مفسره، آگاه، دانا و بصیر بر احکام خدا هستند، از نور«کن فیکون» خداوند متعال به وجود آمده اند و در آسمان ها به منصوره و در زمین به فاطمه مشهورند.

وی با تشبیه حضرت زهرا(س) به گل یاس خاطر نشان کرد: اشعه نورانی وجود حضرت زهرا(س) دل های کویری و سنگدل را به راه هدایت و رشد رهنمون می کند، مدال های نورانی و خطاب هایی همچون«ابوها فداها» و «ام ابیها» نمونه ای از فضائل این بانوی بزرگوار است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: پیامبر رحمت(ص) می فرمایند« کلما اشتقت الی رائحة الجنة شممت رائحة ابنتی فاطمة علیها السلام؛ فاطمه علیها السلام حوریه ای است به صورت انسان که من هر گاه مشتاق بوی بهشت می شوم، دخترم فاطمه علیها السلام را می بویم .»

وی با اشاره به احادیث و روایاتی که در خصوص احترام و اکرام حضرت زهرا(س) نقل شده است، تأکید کرد: ایشان در عبادت ثابت قدم بودند به طوری که پای مبارک ایشان متورم می شد، در حال دعا و عبادت نیز دیگران را فراموش نمی کردند، روایت«الجار،‌ثم الدار»، از این بانوی شهیده است.

حجت الاسلام رضوی مهر با تأکید بر مودت به اهل بیت(ع) تصریح کرد: حضرت زهرا(س) مادری نمونه، دختری نمونه، و همسری شایسته برای حسنین(علیهم السلام)،‌ رسول خدا(س) و حضرت علی(ع) بودند، از این رو الگویی شایسته برای مادران، دختران و همسران ما هستند.

وی ادامه داد: فجایعی که امروز در بحرین به وسیله وهابیت انجام می شود یادآور مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) است، ‌از این رو لازم است با بصیرت فاطمی به مقابله با ظلم و ستم وهابیت برخیزیم.

این پژوهشگر حوزوی با اشاره به برخوردهای چند گانه غرب بیان داشت: این فجایع، واهی بودن شعار دموکراسی و قانون مداری غربی را که سالیان سال است از آن دم می زنند، نشان می دهد.

وی در پایان گفت: برگزاری با شکوه مراسم سوگواری در ایام فاطمیه نه تنها موجب افزایش مودت و دوستی بین افراد می شود، دعای امام زمان(عج) رابه دنبال دارد./919/ت302/ع

ارسال نظرات