۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۲۴۸
مدیر مؤسسه دارالمعارف شیعی:

توجه عالمانه و محققانه به قیام و فرهنگ عاشورا ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه دارالمعارف و مرکز دارالعرفان الشیعی، با بیان اینکه امروز نیاز به فرهنگ عاشورا و تعالیم الهام بخش امام حسین(ع) فزونی یافته است،‌بر ضرورت تحقیق عالمانه پیرامون این قیام تاکید کرد.
عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت پیمان مدیر مؤسسه دارالمعارف و مرکز دارالعرفان الشیعی روز یکشنبه در کنگره علمی حماسه حسینی که در مرکز جهانی علوم اهل بیت(ع) قم برگزار شد،‌ گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این مؤسسه ارائه کرد.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به فرهنگ عاشورا و تعالیم مکتب امام حسین(ع) فزونی یافته است،‌تاکید کرد: تحقیق و تتبع های صورت گرفته پیرامون این قیام و مکتب با توجه به ابعاد مختلف آن به هیچ وجه کافی نیست.

پیمان با تاکید بر اینکه هر روز ابعاد تازه ای از قیام عاشورا به دست می آید،‌ تصریح کرد: امروز از جمله نیازهای ضروری و مسلم توجه عالمانه و محققانه به مکتب سیدالشهدا و فرهنگ عاشورا است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور برگزاری کنگره علمی حماسه حسینی، ابراز داشت: به همت حجت الاسلام انصاریان و مؤسسه دارالمعارف شیعی این کنگره پایه گذاری شد و آثار و مقالات بسیار خوبی نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

پیمان با اشاره به موسوعه هشت جلدی عنصر شجاعت تالیف آیت الله حاج میرزا خلیل کمره ای،‌گفت: اثر این عالم ربانی از کم نظیرترین موسوعه های تحلیلی و توصیفی پیرامون چیستی و چرایی قیام و فلسفه عاشور است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات