۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۲۷۵
امام جمعه دزفول:

حجاب مصونیتی در برابر بیگانگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول، حجاب را مصونیتی در برابر بیگانگان دانست و اظهار داشت: حجاب نه تنها مانعی برای رسیدن به امور روزانه خود نیست، بلکه بهترین عامل برای در امان ماندن از آتش شهوت مردان بی غیرت و ناپاک است.
حجاب و عفاف
حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا  اظهار داشت: حضرت زهرا بزرگ‌ترین و پاک‌ترین زن در جهان است که هیچ زنی نمی‌تواند مثل و مانند آن به دنیا آورد.

وی حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگو و سرمشقی برای پاکان عالم دانست و بیان داشت: این بانوی بزرگوار همواره به عنوان الگویی برای دختران، زنان و خانواده‌های مسلمان جهان مطرح بوده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: از آنجایی که حضرت فاطمه در عنفوان جوانی دوشادوش امام علی(ع) با دشمنان اسلام مبارزه می‌کرد، می‌تواند برای دختران ایران زمین الگو باشد، چرا که دختران وقتی می‌بینند که حضرت فاطمه در سن جوانی این چنین جهاد می‌کند، از آن پیروی کرده و راه و روش این بانوی بزرگوار را الگو و سرمشقی برای خود قرار می‌دهند.

وی به اقدام‌ها و تحرکات دشمنان نسبت به تهاجم گسترده فرهنگی بر علیه افکار و عقاید جوانان و نوجوانان ایران اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی همواره در تلاش برای براندازی حجاب از سر جوانان و نوجوانان نظام اسلامی هستند؛ چرا که حجاب مهم‌ترین عنصر مصونیت در برابر بیگانگان است و آن‌ها برای همین مسأله اقدام به تهاجم فرهنگی و براندازی حجاب از سر دختران پاک ایران زمین شدند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، به وظایف طلاب و روحانیان نسبت به تبیین جایگاه حجاب و عفاف برای جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیان مدارس علمیه وظیفه دارند با بیان معارف و ویژگی‌های حضرت فاطمه برای دختران و بانوان، آن‌ها را با شیوه زندگانی این بانوی بزرگوار آشنا کرده و توطئه‌های دشمنان را نسبت به منحرف کرده افکار و عقاید جوانان از راه دین و قرآن، خنثی کنند.

حجاب مصونیت است نه محدودیت

وی حجاب را مصونیتی در برابر بیگانگان دانست و خاطر نشان کرد: حجاب نه تنها مانعی برای رسیدن به امور روزانه خود نیست، بلکه بهترین عامل برای در امان ماندن از آتش شهوت مردان بی غیرت و ناپاک است و همچون مانعی برای عدم دست‌یابی حیوان صفتان به زن است؛ از این رو حجاب مصونیتی در برابر بیگانگان است.

امام جمعه دزفول، حجاب را بوی خوش عفاف دانست و بیان داشت: حجاب همچون ترنمی دل انگیز است که موجب می‌شود مردان وحشی صفت ناپاک، از بوی خوش آن دل گیر شوند و از زنان محجبه فرار کنند؛ از این رو اسلام زنان را به پوشش و حجاب اسلامی دعوت کرده است.

وی با بیان این که حجاب بانوان مانع انجام فعالیت‌های اجتماعی نمی‌شود، اذعان داشت: الگوی دختران و بانوان حضرت فاطمه است و حال آنکه در تاریخ می‌خوانیم حضرت زهرا به عنوان پاک‌ترین و محجبه‌ترین انسان روی زمین در همه فعالیت‌های اجتماعی شرکت داشته و از هیچ اقدامی به نفع اسلام خودداری نکرده، پس اگر حجاب بانوان مانع انجام فعالیت‌های اجتماعی می‌شود، حضرت فاطمه هم نمی‌توانسته دوشادوش امام علی(ع) به تبلیغ دین بپردازد و از اسلامی ناب محمدی دفاع کند، در حالی که این چنین نیست.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، به برگزاری سلسله همایش‌های حجاب و عفاف برای تبیین جایگاه حجاب و عفاف در بین دختران و بانوان اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم که جوانان نسبت به مسأله حجاب و عفاف متعصب شوند و آن را به طور کام ترک کنند، بلکه باید با برگزار جلسه‌های پرسش و پاسخ و سلسله همایش‌های حجاب و عفاف آن‌ها را با ویژگی‌های مثبت رعایت حجاب و عفاف آشنا کنند.

وی تأکید کرد: متأسفانه مشکل عمده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این است که به مسأله حجاب و عفاف دیدی جزئی دارد و به آن اهمیت نمی‌دهد؛ از این رو مسؤولان باید به این مسأله اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و فرهنگیان جامعه نیز با رعایت حجاب و عفاف، پس از حضرت فاطمه، الگوی دومی برای دختران ایران زمین شوند./9465/302/ص
ارسال نظرات