۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۳۳۳
حجت الاسلام شجونی:

زیاده خواهی حکومت‌ها و صاحبان قدرت مانع تحقق عدالت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شجونی گفت: امروزه بسیاری از قدرتمندان و سیاستمداران جهان غرب از وجود بی‌تعادلی و بی عدالتی در جوامع تحت سلطه سود می برند.آنها همواره به دنبال ایجاد فضایی هستند تا مفهوم اصلی عدالت را زیر یک چهره اجتماعی پنهان کنند.
شجوني


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر شجونی، دبیر جامعه وعاظ تهران با اشاره به اهمیت عدالت در اسلام گفت: عدالت به معنای قرار گرفتن هر چیز در جایگاه واقعی خود است اما این تعریف ساده در عمل با مشکلات زیادی روبه رو است چراکه زیاده خواهی حکومت‌ها و صاحبان قدرت مانع اصلی تحقق آن می شود.

وی افزود: زیاده خواهی حکومت های مختلف در تمام نقاط دنیا موجب طغیان ملت ها می شود. ظلم رژیم منحوس پهلوی موجب شکل گیری انقلاب اسلامی شد و امروز شاهد آن هستیم که زیاده خواهی حکومت‌های منطقه موجب بیداری اسلامی شده است.

عضو جامعیت روحانیت مبارز تهران گفت: در گذشته سیاست حاکمان بر این تفکر بود که رعایا باید گرسنه بمانند تا همیشه نیازمندمان باشند. در صورتیکه خداوند فرموده اند همه انسانها عزیزند و باید در میانشان عدالت و رفاه برقرار باشد.

حجت الاسلام شجونی خاطر نشان کرد: خداوند زمین و آسمان را در اختیار انسان قرار داده تا از مزایا و نعمات آن استفاده کند و این جمله در دنیای اقتصادی امروز به این معنا است که دریاها و آسمان‌هایی که در آن کشتی ها و هواپیماها تردد می کنند باید منبع درآمدی باشند برای اقشار جامعه تا محرومیت ها از میان برداشته شود.

وی ادامه داد: خداوند تمام زمین و آسمان را در اختیار انسان قرار داد تا با تعاون برای آبادانی آن تلاش کنند، اما در همسایگی ایران حاکمان مستبدی هستند که کشورشان را مثابه ملک شخصی خود می دانند و حتی نام کشور را به نام اجداد خود پیوست کرده اند؛ گویی کشور ارث پدری آنهاست، زمانیکه مردم این کشور از ظلم حاکمان به ستوه آمده و قیام می کنند، حاکمان سفاک رقم های میلیاردی را در میان مردم تقسیم و فکر می کنند، می توانند اراده مردم را برای آزادی خریداری کنند.

عضو جامعیت روحانیت مبارز تهران اظهار کرد: ملت کشورهای تحت سلطه با وجود اینکه تجربه ای از الگوی عدالت اجتماعی در کشور خود نداشته اند اما به دنبال راه چاره ای که فطرتشان نوید آن را می دهد، هستند.

حجت الاسلام شجونی با بیان اینکه سیاستمداران جهان غرب از بسط بی عدالتی در جامعه بهره می برند، افزود: در جامعه هر چیزی باید سرجای خودش قرار گیرد تا با هماهنگی ایجاد شده نتیجه مطلوب حاصل شود اما امروزه بسیاری از قدرتمندان و سیاستمداران جهان غرب از وجود عدم تعادل و بی عدالتی در جوامع تحت سلطه سود می برند.آنها همواره به دنبال ایجاد فضایی هستند تا مفهوم اصلی عدالت را زیر یک چهره اجتماعی پنهان کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت موجب آشنایی جهان اسلام با وجود چنین الگویی که نقشه راه سعادت بشر را نشان می دهد، خواهد شد. متاسفانه دیگر کشورهای اسلامی از چنین استقلالی برخوردار نیستند تا بتوانند به موضوعی سازنده همچون عدالت با پشتیبانی و مدیریت رهبری خود بپردازند. ایران به این عرصه حکم زنگ بیداری برای ملت هایی که در خواب غفلت به سر می برند، است.

دبیر جامعه وعاظ تهران با اشاره به سیاست‌ کشورهای توسعه یافته افزود: کشورهای موفق و بزرگ که امروز برای ایجاد عدالت به جهان لشگرکشی کرده‌اند، شرط ادامه حیات خود را استثمار و استعمار کشورهای دارای منابع غنی می دانند. در صورتیکه حضور آنها با نقاب بشر دوستانه و پیام عمران و آبادی موجب بدبختی و بیچارگی مردم آن منطقه می شود چراکه در عمل همه ثروتهای آن کشور را به تاراج می برند. در این میان ایران اسلامی که پیشوایش امام خمینی(ره) و رهبر معظم رهبری است باید به دنبال ایجاد بستری مناسب برای معرفی الگوی اسلامی که بر اساس عدالت تبیین می شود، باشد.

حجت الاسلام شجونی گفت: امام راحل(ره) به عنوان رهبر ملتی به بزرگی ایران که قدرتی قابل توجه در منطقه محسوب می‌شد از خود هیچ نداشت. خانه اش را به فقرا بخشید و هر دو پسر ایشان هم از مال دنیا اندوخته ای نداشتند. این یک الگوی مثال زدنی برای جهانیان است.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که در اسلام گفته شده است قدرت، ثروت، علم و ... مستی می آورد مگر اینکه فرد یا جامعه به تقوای الهی رسیده باشد و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهد. خوشبختانه کشور مان با وجود درایت و مدیریت مقام معظم رهبری چنین الگویی را دارد اما باید به تئوری برسیم که در همه جای دنیا قابل فهم و استفاده باشد و امیدواریم این همایش در تحقق این مسیر تاثیر گذار باشد./916/د102/ع

ارسال نظرات