۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۳۷۴
امام جمعه بهبهان:

طلاب باید در عرصه ترویج حجاب فعال‌تر شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان، اظهار داشت: طلاب و روحانیان وظیفه دارند به عنوان سردمدار شناخت مکتب اهل بیت (ع)، مسأله حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهند.
حجاب و عفاف
حجت الاسلام، شکرالله سلیمانی، امام جمعه بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرار رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: حضرت فاطمه، یکی از برترین زنان عالم است که زنان آزادی خواه مسلمان جهان باید از این بانوی بزرگوار پیروی کنند.

وی با اشاره به تأثیر حضور جوانان و نوجوانان در مراسم‌های ویژه شهادت حضرت زهرا، گفت: جوانان و نوجوانان در برنامه‌های ویژه شهادت ایام فاطمیه، سبب آشنایی با معارف این بانوی بزرگوار و گرایش آن‌ها به آرمان‌های انقلاب اسلامی شده؛ چرا که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از معارف حضرت فاطمه (س) است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، تصریح کرد: جوانان نوجوانان با حضور در این گونه مراسم‌ها علاوه بر افزایش سطح بصیرت دینی و سیاسی آن‌ها، با دسیسه‌های دشمنان آشنا شده و سبب بیمه شدن انقلاب اسلامی ایران می‌شود؛ چرا که سرمایه این نظام و انقلاب جوانان هستند و اگر جوانان ایرانی منحرف شود به یقین ضربه محکمی در نظام اسلامی وارد می‌شود.

وی حضرت زهرا را بهترین الگو برای زنان عالم دانست و اذعان داشت: دختران باید همانند حضرت زهرا در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته باشند؛ چرا که حضرت زهرا (س) در اوج جوانی دوشادوش امام علی (ع) به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخته دختران و بانوان مسلمان جهان باید با پیروی از این بانوی بزرگوار به زندگی روز مره خود بپردازند و بر اساس راه و سیره حضرت فاطمه عمل کنند.

حجت الاسلام سلیمانی، تصریح کرد: برخی‌ها به اشتباه می‌گویند که حجاب مانع انجام برخی از فعالیت‌های اجتماعی است، حجاب هیچ مانعی در برابر انجام کارهای اجتماعی نیست؛ چرا که حضرت فاطمه به عنوان مظهر پاکی و صداقت، همواره در همه برنامه‌ها شرکت داشته و همراه حضرت علی (ع) به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخته، در این صورت اگر حجاب مانع انجام فعالیت‌های اجتماعی است، حضرت زهرا هم نمی‌توانست به تبلیغ دین بپردازد، در حالی که این چنین نیست.

وی با بیان این که حجاب حفاظی محکم برای زنان است، اذعان داشت: حجاب، حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که راه ورود فساد و هرزگی‌ها را سد می‌کند و به زن شخصیت و احترام می‌بخشد تا ملعبه شهوات و بازیچه بولهوسی‌ها قرار نگیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، به وظایف طلاب و روحانیان مدارس علمیه خوزستان، نسبت به تبیین مسأله حجاب و عفاف در بین جوانان، اشاره کرد و بیان داشت: طلاب و روحانیان وظیفه دارند به عنوان سردمدار شناخت مکتب اهل بیت (ع)، مسأله حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهند و توطئه‌های دشمنان را که تلاش برای بی حجاب کردن دختران است را خنثی کنند. /9465/ت303/ص
ارسال نظرات