۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۳۷۹

بیداری اسلامی خواب آشفته استکبار را پریشان‌تر کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گفت: به برکت قیام های مردمی، پوسته ظاهری حقوق بشری و آزادی خواهانه کشورهای استکباری فروافتاده است و ملت‌ها با چشم باز دروغ گویان را به نظاره نشسته‌اند.
حجت الاسلام محمدتقي قندي


حجت الاسلام محمدتقی قندی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورهای غربی تلاش ‌کردند تا از وقوع انقلاب در کشورهای دیگر جلوگیری کنند و با برنامه‌ریزی مانع الگو شدن ایران اسلامی شوند.

وی ادامه داد: دشمن در طول این سال ها از طریق دامن زدن به اختلافات فرهنگی در منطقه، بافت شهری و فرهنگی کشورها، جلب نظر مردم به حکومت های موجود و کعبه آمال نمودن کشورهای غربی همراه با ارائه برخی تکنولوژی ها و دستاوردهای علمی برای مشغول کردن مردم سعی کرد تا مردم را از خیزش اسلامی ایران و نقش اساسی ایران در معادله های منطقه‌ای و جهانی دور نگه دارد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: کشورهای استکباری تلاش کردند تا نارضایتی مردم در خصوص آرمان های سیاسی و فرهنگی نظیر رابطه با اسرائیل و عملی نشدن فرامین اسلامی را در پناه زندگی مادی و تکنولوژی خاموش نگه دارند.

وی بیان داشت: دشمن تلاش کرد تا با متحدسازی حکومتی در مقابل نظام جمهوری اسلامی، ایران را در معرض انزوا و ضعف قرار دهد و گمان بر این بود که دشمن در این کار موفق شده است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: حرکت های مردمی در منطقه خط بطلانی براین پندارهای باطل دشمنان کشید و عمق نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی را هویدا کرد.

وی اظهار داشت: امروز جوانان امت اسلام با حقیقت تلخ استعمار آشنا شده‌اند و استعمار مدرن را می‌شناسند و در مقابل رفتارهای حکومت‌های وابسته خویش موضع‌گیری می‌کنند.

حجت الاسلام قندی با اشاره به رویکرد شعارزدگی کشورهای غربی در زمینه حقوق انسان‌ها بیان داشت: کشورهای غربی در مقابل حرکت‌های مردمی در کشورهای اسلامی ابتدا سکوت کردند و با شعار حقوق بشر رخ نمایی کردند اما در ادامه منافع خود را در خطر جدی دیدند و چهره اصلی خود را نمایان کردند.

وی اظهار داشت: امروز به برکت قیام‌های مردمی بیداری اسلامی مردم افزون‌تر شده و پوسته ظاهری حقوق بشری و آزادی خواهانه کشورهای استکباری فروافتاده است و ملت‌ها با چشم باز دروغ‌گویان را به نظاره نشسته‌اند.

این استاد حوزه علمیه گفت: امروز مردم آگاه شده‌اند و بصیرت لازم را به دست آورده‌اند و دوست و دشمن را به خوبی می‌شناسند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات