۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۴۵۷
آیت الله خزعلی:

امام خمینی بیدار گر جهان اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خزعلی، امام خمینی را بیدار گر جهان اسلام دانست و اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب با درهم کوبیدن رژیم پهلوی، انقلاب اسلامی ایران را تشکیل داده و این انقلاب زمینه سازی برای قیام های مردمی دیگر کشورهای مسلمان شد.
آيت الله خزعلي نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در همایش بیداری اسلامی دانشگاه پیام نور اهواز، با اشاره به این که ایران به پیشرفت‌های شگرفی در زمینه‌های گوناگون دست یافته است، اظهار داشت: جوانان غیور ایرانی با توکل بر خدا توانستند به قله‌های رفیع موفقیت دست یابند و ایران را به کشوری برتر در خاورمیانه تبدیل کنند.

وی توکل بر خدا را مهم‌ترین عامل برای دست یابی به علم دانست و گفت: انسانی که بر خدا توکل کند از عِلمش در خدمت مردم استفاده می‌کند، اما انسانی که بر خدا توکل نکند از علم بدست آمده بر ضد مردم استفاده می‌کند، که دولت‌های استعماری نمونه بارزی برای این مسأله هستند؛ چرا که آنان می‌توانستند از علم هسته‌ای برای صلح و آرامش مردم بهره گیرند در حالی آن را تبدیل به بمب اتم کرده و بر سر مردم ریختند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری سخنان خود، به اقدام‌های سران کفر نسبت به چپاول و غارت مردم، اشاره کرد و اذعان داشت: جهانیان به روشنی شاهد بودند که حسنی نا مبارک با آن ثروت کلان چگونه از کشور گریخت و آن ثروتش به هیچ دردش نخورد، اما امام خمینی(ره) بدون هیچ گونه حمایت و پشتیبانی از غرب وارد ایران شد و استبداد ظالمانه حکومت پهلوی را در هم کوبید.

وی به خیزش‌های اسلامی در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: مردم مصر، تونس، لیبی و بحرین هم اکنون بیدار شده و در برابر دیکتاتورهای وابسته به استکبار ایستاده‌اند و آن‌ها را به پایین می‌کشند؛ از این رو امیدواریم این خیزش اسلامی منطقه را نجات دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیداری مردم مصر و لیبی را به برکت امام خمینی(ره) دانست و بیان داشت: امام خمینی(ره) با درهم کوبیدن رژیم پهلوی، انقلاب اسلامی ایران را تشکیل داده و این انقلاب زمینه سازی شد برای قیام‌های مردمی دیگر کشورهای مسلمان؛ از این رو بیداری اسلامی حاکم در جهان به برکت بیداری امام خمینی(ره) است.

دانشجویان از خواب غفلت و فراموشی بیدار شوند

وی مهم‌ترین وظیفه جوانان را تحصیل علم دانست و تأکید کرد: مهم‌ترین و تنهاترین وظیفه جوانان به ویژه دانشجویان، تحصیل علم است، چرا که با علم آموزی و فرا گیری علوم گوناگون، آینده ایران اسلامی را خواهید ساخت؛ از این رو جوانان و نوجوانان باید با درس خواندن توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به کشوری برتر در جهان تبدیل کنند.

مسؤول بنیاد بین‌المللی غدیر، در پایان سخنان خود با بیان این که دانشجویان باید از خواب غفلت و فراموشی بیدار شوند و با استعانت از خداوند متعال دروس علمی خود را فرا گیرند، اظهار داشت: دانشجو باید خدا را زیاد یاد کند؛ چرا که قشر دانشجو همچون سیلی برای توطئه‌های دشمن است؛ از این رو باید با افکار راستین بسیجی در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و آن‌ها را خنثی کنند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات