۳۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۴۵۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد و بررسی مستند ظهور بسیار نزدیک است! در حوزه علمیه صادقیه و تدوین شناسنامه آئین های سنتی و مذهبی میانه از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
 خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست نقد و بررسی مستند ظهور بسیار نزدیک است، در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.

در این نشست که با جلسه پرسش و پاسخ نیز همراه بود، حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانسگاه تبریز به تحلیل این مستند و نظر مراجع عظام تقلیذ پرداخت.

ارسال بیش از 850 اثر به جشنواره تیتر فجر در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ارسال بیش از 850 اثر از 17 استان به دبیرخانه جشنواره تیتر برتر سال با عنوان تیتر فجر در تبریز خبر داد.

علی داننده اظهار داشت: تاکنون از مطبوعات، ‌خبرگزاری ها و روابط عمومی های 17 استان ازجمله ایلام، اردبیل، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مازندران،‌ تهران، خوزستان، یزد، مرکزی،‌چهارمحال بختیاری، گیلان، قم و آذربایجان شرقی این آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را اول اردیبهشت ماه جاری عنوان کرد و افزود: این جشنواره در سه بخش اصلی مطبوعات، خبرگزاری ها و روابط عمومی ها برگزار می‌شود.

داننده گفت:روابط عمومی های دولتی و بخش خصوصی در قالب خبر، مصاحبه و گزارش فقط در حوزه تخصصی خودشان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: مطبوعات و خبرگزاری ها هم می توانند به صورت مستقل تیترهایشان را در پنج حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی،‌ اقتصادی و ورزشی به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، خیابان امام، نرسیده به چهارراه آبرسان،‌خانه فرهنگ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، روابط عمومی اداره کل ارسال نموده و یا با شماره 3361179 - 0411 تماس حاصل نمایند.

براساس این گزارش شرکت کنندگان باید برای هر اثر خود یک فرم مشخصات تکمیل کرده و اصل اثر را به دبیرخانه ارسال نمایند.

این جشنواره همچنین در بخش جنبی تیتر نماز، شعار سال، امربه معروف و نهی از منکر، تیتر ویژه یارانه ها، تیتر حجاب و تیتر انقلاب برگزار و کارگاههای آموزش تیتر زنی توسط استادان برجسته کشور برگزار می شود.

شناسنامه آئین های سنتی و مذهبی در میانه تهیه و تدوین می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه از تهیه و تدوین شناسنامه آئین های سنتی و مذهبی در این شهرستان خبر داد.

محسن عبدالهی اظهار داشت: آئین های مذهبی و سنتی از عناصر اصلی هر فرهنگ است که فرهنگ و جامعه را استواری و استحکام می بخشند.

وی افزود: آئین های مذهبی و سنتی ریشه در اجتماع، تاریخ،‌ باورها و اعتقادات یک ملت دارد و تقویت و ثبت آنها می تواند موجب توسعه فرهنگی شود.

عبداللهی گفت: بر همین اساس در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه مقرر شد تا اقداماتی درخصوص طرح جامع آئینهای سنتی،‌مذهبی و بومی شهرستان توسط دانشگاههای آزاد اسلامی وپیام نور ارائه شود.

وی افزود: براساس اقدامات و توافقات اولیه بعمل آمده در سال جاری پژوهش ذکر شده اجراء می شود.

نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی " شمیم یاس نبی " در مرند برپا می شود

این نمایشگاه همزمان با ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهراء (س) و با هدف نشر وگسترش فرهنگ فاطمی وارزش های اسلامی و دینی و تکریم جایگاه اهل بیت نبوت و همچنین آشنایی با سیره آن حضرت برگزار می شود.

در این نمایشگاه بیش از 1500 جلد کتاب با 400 عنوان در موضوعاتی همچون زندگانی، سیره و رفتار حضرت زهرا (س)، فرهنگ کلمات وصحیفه فاطمیه ، زندگانی اهل بیت و ائمه اطهار (ع) و دیدگاه وتالیفات بزرگان دین در خصوص ابعاد زندگانی حضرت زهرابه نمایش گذاشته می‌شود.

توزیع کتابچه جنگ نرم، راهکارها ورویکرد ها در قرآن کریم وسیره پیامبر اعظم (ص) و برگزاری مسابقه فرهنگ فاطمی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

گفتنی است، نمایشگاه یاد شده از اول تا هفدهم اردیبهشت ماه 1390 در سالن مجتمع فرهنگی و هنری مرند برگزار می شود./935/د102/س
ارسال نظرات