۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۵۲۵

مفتی اعظم سوریه مردم این کشور را به آرامش فراخواند

خبرگزاری رسا ـ شیخ بدرالدین حسون مردم سوریه را به حفظ آرامش خود فراخواند و بر ضرورت بررسی دقیق راهکارهای شایسته دستیابی به حقوق خویش همراه با اخلاق مداری و دوری از خشونت تاکید کرد.
شيخ بدالدين حسون
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، روز گذشته در مراسمی در شهر صنمین در استان درعا در جنوب سوریه، مردم را به حفظ آرامش فراخواند و گفت: برخی افراد با اقدام های ناروای خود علیه میهن به دنبال تخریب وجهه مردم منطقه حوران بودند.

شیخ حسون با تاکید بر ضرورت بررسی دقیق راهکارهای شایسته دستیابی به حقوق خویش همراه با اخلاق مداری و دوری از خشونت، گفت: اجازه ندهید که خشم و خشونت طلبی، حقوق شما را ضایع کند؛ چراکه ما خواستار دستیابی به حقوق خود در کنار حفظ اخلاق، ارزش ها و کرامت خویش هستیم.

وی همچنین آزادی را در متحد شدن و دست در دست یکدیگر دادن برای حفظ و دستیابی به حقوق کودکان و مجروحان دانست.

گفتنی است که دولت جدید سوریه، بعد از ظهر روز گذشته به ریاست عادل سفر تشکیل جلسه داد و طرح لغو حالت فوق العاده را که از سال 1963در سوریه تاکنون به اجرا گذاشته شده بود، در این کشور تصویب کرد.

همچنین کابینه عادل سفر، طرح انحلال دادگاه‌ عالی امنیت کشور را که بر اساس قانون شماره 47 مصوب سال 1968 تشکیل شده بود، تصویب و تاکید کرد پرونده های قضایی موجود در این دادگاه به دادگاه های ذی صلاح و مرتبط جهت رسیدگی ارجاع داده خواهد شد.

از سوی دیگر در جلسه هیات دولت سوریه، طرح حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در سراسر کشور برای شهروندان سوری به تصویب رسید که به عنوان یکی از حقوق اساسی بشر مذکور در قانون اساسی کشور تضمین شده است.

بر اساس طرح مصوب، برگزاری این‏گونه راهپیمایی ها باید با کسب مجوز از دستگاه های اجرایی ذی ربط و بر پایه قوانین، مقررات و موافقت وزارت کشور باشد.

تصویب این قوانین در چارچوب برنامه های اصلاحات سیاسی صورت می گیرد که دولت سوریه با هدف توسعه و گسترش دموکراسی، آزادی و حق شهروندی و تحکیم پایه های وحدت ملی و تضمین امنیت اجتماعی در کشور به انجام می رساند.

در این جلسه همچنین طرح تدوین لوایح قانونی تاسیس و فعالیت احزاب و حق آزادی بیان و مطبوعات و شوراهای محلی جهت ارائه به پارلمان جهت تصویب نیز ارائه گردید.

از سوی دیگر، وزارت کشور سوریه با صدور بیانیه ای از مردم این کشور خواست که در شرایط کنونی در برقراری ثبات وامنیت به مقامات مربوطه کمک کنند تا بتوانند وظایف ملی خود را انجام دهند و از برگزاری هرگونه گردهمایی، تظاهرات و تحصن تحت هر عنوانی خودداری خودداری کنند.

در بیانیه وزارت کشور سوریه آمده است که حفظ ثبات و امنیت کشور اهداف ملی است که نباید به آن لطمه ای وارد شود./981/ب902/گ
ارسال نظرات