۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۵۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

زندگی حضرت فاطمه، الگویی برای همه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، حضرت فاطمه زهرا(س) را یک حقیقت تجسم یافته به تمام معنا در انسانیت معرفی کرد و گفت: اندیشه‌های ارزشمند این بانوی نمونه اسلام باید بیشتر برای بانوان جامعه اسلامی تبیین شود.
حضرت فاطمه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد انتظاری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در دوره آموزشی  خواهران مبلغ در ساری که با عنوان بصیرت دینی در سیره حضرت فاطمه(س) برگزار شد، از این بانوی ارزشمند اسلام به عنوان محور هستی یاد کرد و گفت: نقش برجسته حضرت فاطمه‌(س) در دفاع از ارزش‌های اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: زندگی سراسر افتخار و الهام بخش حضرت فاطمه‌(س) سرمشق زیبا و جامعی برای همه انسان‌های با ایمان و آزاده، به ویژه بانوان حق‌جو است.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که حضرت فاطمه زهرا‌(س)  آینه تمام‌نمای اخلاق و معنویت، خرد و اندیشه، دانش و بینش، ایمان و تقوا و در یک جمله سرآمد همه زنان عالم است، خاطرنشان کرد: ایشان شخصیت زن را نه تنها در زرق و برق‌های مادی و دنیوی بلکه در بینش و منش معنوی و تربیت فرزندان شایسته برای ساختن جامعه ای آزاد و دنیایی آراسته به پاکی و زیبایی جست‌وجو می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، حضرت فاطمه زهرا(س) را عصاره انبیا و اولیای الهی و یک حقیقت تجسم یافته به تمام معنا انسانیت معرفی کرد و ادامه داد: اندیشه‌های ارزشمند این بانوی نمونه اسلام باید بیشتر برای بانوان جامعه اسلامی تبیین شود.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به مقام و منزلت زنان درجامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: فرشتگان در برابر جان آدمی به ویژه بانوان اسلام خاضع و خاشع هستند و شیاطین، دشمن آنان به شمار می‌روند و عصاره انسانیت به صورت آدم در آمده است و این عصاره، مسجود و معلم ملائکه شده است.

وی تصریح کرد:  فاطمه زهرا(س)، افزون براین که مادر و همدم خوبی برای خانواده‌اش بود، الگوی نمونه ای نیز برای زنان اسلام و جامعه کنونی بشری است که زنان جامعه اسلامی می توانند با مشق گرفتن از شخصیت ایشان، زندگی سالمی داشته باشند.

حجت الاسلام انتظاری، حضرت زهرا(س) را بهترین محک براى سنجش اخلاق، رفتا، ایمان، تقوا، عدالت و ولایتمداری دانست و خاطرنشان کرد:حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت تا پای شهادت پیش رفت چرا که وی همواره مطیع امر ولایت بود.

وی، فریاد حضرت زهرا‌(س) را فریاد عدالت‌خواهی، دفاع از ولایت و مبارزه با ظلم دانست و ادامه داد: حضرت زهرا(س) در عبادات، بندگی و تقوا، علم و دانش و اخلاق همواره الگو و نمونه بوده و باید از زندگی این بانوی بزرگوار جهان اسلام درس گرفت. 

استاد حوزه و دانشگاه، سراسر زندگی این بانوی بزرگ را درس عبرت و الگو برای همه مسلمانان و بلکه مردم جهان دانست و افزود: درس بصیرت‌بخشی و دفاع از ولایت را باید از این بانوی بزرگوار جهان اسلام آموخت./950/پ202/س

ارسال نظرات