۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۶۱۱
نگاهی به فعالیت طلاب در فضای مجازی؛

مشاور ازدواج

خبرگزاری رسا ـ وبلاگ«مشاور ازدواج»، در راستای فرهنگ سازی ازدواج دینی و انتخاب همسر بر اساس ملاک ها و معیارهای دینی، از سوی تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم به روز رسانی می شود.
وبلاگ مشاوره ازدواج


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وبلاگ«مشاور ازدواج» یکی از وبلاگ های فعال در عرصه فضای مجازی است که در راستای فرهنگ سازی ازدواج دینی و انتخاب همسر بر اساس ملاک ها و معیارهای دینی منتشر می شود.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام علی کریمی، دانش آموخته حوزه علمیه قم، با همکاری تعدادی از دوستان حوزوی خود به مشاوره و پاسخگویی در زمینه خانواده و ازدواج می پردازد.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره هدف خود از راه اندازی این پایگاه گفت: در محیط اینترنت سایت ها و وبلاگ های متعددی در زمینه ازدواج و مشاوره وجود دارد، که بر اساس دیدگاه های غرب در زمینه خانواده و مباحث مربوط به آن مطلب منتشر می کنند.

از این رو با توجه به خلأیی که در این زمینه مشاهده می کردم با تعدادی از دوستان تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی یک وبلاگ در فضای اینترنت در راستای فرهنگ سازی ازدواج دینی و انتخاب همسر بر اساس ملاک ها و معیارهای دینی فعالیت کنیم.

حجت الاسلام کریمی، تاکنون نزدیک به 900 پرسش در نوزده موضوع مختلف پاسخ گفته است که به صورت دسته بندی شده و با ساختار درختی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نیازهای عاطفی، نیازهای جنسی، رابطه قبل از ازدواج، ازدواج موقت، مشکلات و موانع ازدواج، سن مناسب ازدواج، مخالفت خانواده، انگیزه ازدواج، شناخت، عشق، خصوصیات همسر آینده،‌ تناسبها و تفاوتها، افراد دارای شرایط خاص، همسریابی، خواستگاری، نامزدی، دوران عقد، مقالات ازدواج و خانواده و مشاوره خانواده برخی از موضوعات این وبلاگ را در بر دارد.

این وبلاگ در مدت کمتر از یک سال از فعالیت خود تاکنون نزدیک به 620 هزار بازدید کننده داشته است و روزانه به طور متوسط بیش از 3000 بازدید کننده دارد.

روزانه به طور متوسط پانزده نامه در زمینه مشاوره ازدواج به این وبلاگ ارسال می شود، از این رو پاسخ به نامه های ارسالی ممکن است تا حدود یک ماه به تاخیر افتد، به همین دلیل در صفحه نخست وبلاگ شماره تلفنی برای مشاوره های ضروری به کاربران اعلام شده تا در صورت تمایل به صورت تلفنی تماس برقرار کنند.

کاربران این پایگاه با درج نظر خود در قسمت نظرات وبلاگ رضایتمندی خود را از این وبلاگ بیان کرده اند، بخشی از این نظرات بدین‌گونه است: «نوشته هاى شما خیلى کمکم کرد و زندگیمو عوض کرد؛ نهایت تشکر از مطالب ارزشمند و راهنمایی های بی نظیرتان؛ خیلی روحیه ام بهتر شد؛ مشاوره های شما رو خوندم و لذت بردم از نکات منطقی و واقع بینانه و کاملی که در مشاوره هاتون داشتید».

همچنین بر اساس نظر سنجی صورت گرفته در این وبلاگ،‌ نزدیک به 80 درصد شرکت کنندگان بر مفید و کاربردی بودن مطالب این وبلاگ تأکید کرده اند و سطح مطالب آن را متوسط به بالا دانسته اند.

لحن خودمانی پاسخگویان، یکی از ویژگی های این وبلاگ است، به طور نمونه در پاسخ به پرسشی در خصوص«نداشتن خواستگار مناسب و دلگیری از خدا» می خوانیم:« خدا همه کار ازش برمیاد نسبت به بنده هاش هم دلسوز و مهربانه پس باید گفت : اینکه همه دعاها رو مستجاب نمی کنه حتما یک علتی وجود داره.
شما می گی که چرا خدا علی رغم نذر شما یه پسر درست و حسابی رو سر راه تو قرار نداده من عرض می کنم فرض کن خدا مواردی رو که خواهم گفت بهت بگه ببین آیا بازم به خدا ایراد می گیری ؟
فرض کن خدا بگه : قاعدتا فردی که می خوای برات بفرستم بیاد از همین پسرای موجود باید باشه که از تناسب فکری اعتقادی اخلاقی رفتاری خانوادگی رو با تو داشته باشه چنین فردی نه تنها کم نیست بلکه خیلی هم هست اما می دونی چرا هیچکدومشون برای خواستگاری تو قدم جلو نمی ذارن علت مهمش اینه که پول و شغل و امکانات مالی ندارن البته بعضیا هستند که مناسب تو هم هستند اما سراغ دخترایی میرن که شرایطشون از تو بهتره
حالا تو از خدا چه توقعی داری؟ ایا انتظار داری که پسرای خوب بی پول و اس و پاس رو برای خواستگاریت بفرسته حتما چنین انتظاری نداری چون اگرم اونا رو بفرسته تو قبول نمی کنی اگرم تو قبول کنی خونواده‌ات نمی پذیرن......».

علاقه مندان به استفاده از این وبلاگ می توانند به نشانی اینترنتی http://moshaver41.ir  مراجعه کنند./919/پ202/ع

ارسال نظرات