۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۶۲۶
رییس دانشگاه معارف اسلامی:

سقوط حکومت‌های دیکتاتور منطقه با از دست رفتن منافع استکبار گره خورده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه معارف اسلامی گفت: تحلیل قیام‌های مردمی به حرکت‌های ناسیونالیستی، لیبرالی و گرایش به الگوهای مدیریت غربی استکباری اشتباه و با واقعیت های موجود مطابقت ندارد.
حجت الاسلام كلانتري رييس دانشگاه معارف اسلامي



حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: اعتراضات مردم منطقه در ماه‌های اخیر به طور حتم بر پایه بیداری اسلامی شکل گرفته است و این حقیقت قابل کتمان نیست.

وی با اشاره به اینکه برگزاری تظاهرات همراه با نماز جمعه و با محوریت مساجد نشان دهنده خواسته‌های اسلامی مردم معترض است، ادامه داد: امروز شخصیت های معتقد به مبانی اسلامی عهده‌دار برنامه های اعتراضی علیه نظام های حاکم هستند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: شعارهای مردم مبنی بر استقلال، اجرایی شدن دین و نفی ظلم و ستم و سازش با کشورهای استعمارگر نشان از عمق مطالبات مردم دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تحلیل قیام های مردمی به حرکت های ناسیونالیستی، لیبرالی و گرایش به الگوهای مدیریت غربی استکباری اشتباه و با واقعیت های موجود مطابقت ندارد.

وی با اشاره به اینکه ملت مسلمان از عمق جان به باورهای اسلامی معتقد هستند و ارزش‌های اسلامی را ارج می‌نهند، ادامه داد: این انقلاب های مردمی از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه استکبار جهانی با زر و زور تلاش کرده تا نمونه انقلاب اسلامی ایران در جهان شکل نگیرد، ادامه داد: ترفندهای استکبار بعد از سی سال با ناکارآمدی روبرو و ایران الهام بخش جهان اسلام شده است.

وی گفت: امروز کشورهایی دچار ناآرامی شده اند که اتحاد بیشتری با استکبار داشته اند و به همین دلیل سقوط آنها با از دست رفتن منافع استکبار گره خورده است.

این استاد دانشگاه معارف اسلامی اظهار داشت: در تحلیلی دقیق تر می توان این گونه ادعا کرد که کشورهایی در معرض سقوط قرار گرفته اند که ضد انقلاب به معنای رایج بوده اند یعنی در صحنه بین الملل در جایگاه تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند.

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی به واسطه درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و به مدد مردم همیشه در صحنه در جهان رخ نمایی می کند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات