۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۶۳۹
استاد حوزه علمیه:

لازمه داشتن جامعه ای سالم ترویج فرهنگ فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: با ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه به خصوص در بین دختران می توان انتظار جامعه ای سالم را داشت.
حجاب
حجت الاسلام محسن بومی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مخالفت های دنیای غرب با حجاب اظهار داشت: تضاد فرهنگ غربی با فرهنگ اسلامی مهمترین دلیل مخالفت دنیای غرب با حجاب اسلامی است چرا که غرب همواره به زن نگاهی ابزاری دارد، در حالی که دیدگاه اسلام نسبت به زن، ارزشی و انسانی است.

وی به مقایسه زنان ایرانی وغربی پرداخت و گفت: در کشور های غربی زنان بعد از چهل سالگی به دلیل آن که از طراوت وزیبایی می افتند دچار افسردگی شدیدی می شوند اما خوشبختانه در جمهوری اسلامی به دلیل اینکه به زنان نگاه ابزاری نمی شود زنان هرچه پیرتر می شوند دارای احترام ومقبولیت خاصی می شوند چرا که زنان ایرانی سیره وروش حضرت فاطمه (س) را سرلوحه امور خود در زندگی قرار داده اند.

حجت الاسلام بومی، به فرهنگ سازی صحیح حجاب در سطح جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه حجاب در جامعه کنونی با عنوان یک محدودیت معنا شده در حالی که حجاب کامل و مقبول آن حجابی است که حضرت فاطمه (س) داشتند و با آن تمام فعالیت های روزمره اش را انجام می دادند.

استاد حوزه علمیه، گفت: اسلام با اصل حضور زنان در جامعه مخالف نیست، بلکه به ضرورت رعایت حجاب در عرصه های مختلف تاکید می کند چرا که حجاب یکی از ارکان مهم جامعه اسلامی است و بی حجابی نیز مهمترین عامل بی بند وباری و فساد در یک منطقه است؛ چراکه امروزه در غرب برهنگی زنان به یک بیماری لاعلاج و غیر قابل درمان تبدیل شده است.

حجت الاسلام بومی با اشاره به چگونگی برپایی مجالس مذهبی خاطر نشان کرد: مجالس مذهبی باید پاسخگوی نیاز جوانان باشد. تا آنان با الگو گیری از حضرت زهرا هم به خواسته هایشان در دنیا وآخرت برسند.

وی در ادامه به وظایف روحانیان در راستای ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اشاره کرد وافزود: روحانیان باید آموزه ها و معارف حضرت زهرا، را به خوبی به دختران جامعه منتقل کنند چرا که حضرت زهرا با زندگی پاک و سالم دارای چنین شخصیت وجایگاهی شد./ 9465/ت303/ص
ارسال نظرات