۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۶۴۷

فصلنامه حقوق اسلامی رتبه علمی ـ پژوهشی گرفت

خبرگزاری رسا ـ فصلنامه حقوق اسلامی به صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی موفق به اخذ رتبه علمی ـ پژوهشی از وازت علوم، تحقیقات و فناوری شد.
پژوهشگاه



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، فصلنامه حقوق اسلامی که به صورت فصلی و به همت گروه فقه و حقوق پژوهشکده نظام های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر می شود حائز کسب رتبه علمی پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناخته شد.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام علی محمدی جورکویه، مدیر و عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه، ضمن اعلام این خبر گفت: چندی پیش طی اعلام رسمی از سوی دفتر کمیسیون نشریات علمی کشور که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مستقر است، فصلنامه حقوق اسلامی پژوهشکده نظام های اسلامی عنوان علمی پژوهشی را به خود اختصاص داد.

مدیر گروه فقه و حقوق پژوهشگاه افزود: حقوق اسلامی، فصلنامه‌ای تخصصی در حوزه فقه و حقوق اسلامی است که براساس این اهداف و خط مشی ها منتشر می شود؛ تبیین نظام حقوقی اسلام و ارائه مدل‌های کاربردی و نیز ارائه راهنمای علمی و عملی جهت تحقق آن، نقد مکاتب و نظام‌های حقوقی، بازپژوهی، بازپیرایی و تنسیق علوم فقهی، آسیب‌شناسی و پاسخ به شبهات مطرح در حوزه فقه و حقوق، آسیب‌شناسی ابعاد نظری و عملی سیستم حقوقی جمهوری اسلامی، تبیین اصول و پی‌ساخت‌ها و مسائل فقهی و حقوقی اسلام و دفاع عالمانه و مستدل از آن، تبیین دانش‌های وابسته به فقه (فلسفه فقه، اصول فقه، مقاصد شریعت و...)، مطالعه تطبیقی مکاتب و نظام‌های حقوقی به منظور توسعه و تعمیق نظام فقهی و حقوقی اسلام و پاسخگویی به شبهات مطرح، بررسی مسائل نوپدید و ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر مبانی نظام فقهی و حقوقی اسلام، نقد و بررسی قوانین موضوعه و تلاش برای حل مشکلات حقوقی نظام جمهوری اسلامی ایران.

لازم به ذکر است فصلنامه علمی پژوهشی حقوق اسلامی که پیش از این با عنوان فقه و حقوق شناخته می‌شد به مدیر مسؤولی حجت الاسلام علی اکبر رشاد، سردبیری عبدالحسین شیروی و مدیریت اجرایی عظیم قرمانلو به صورت فصلی چاپ می‌شود و در اختیار متخصصین، طلاب و دانش پژوهان قرار می گیرد. از اعضای هیات تحریره این فصلنامه می توان به آقایان محمد علی اردبیلی، رضا استادی، نجادعلی الماسی، غلامرضا پیوندی، محمد عیسی تفرشی، محمود حکمت نیا، علی اکبر ارشاد، محمد ابراهیم شمس، عبدالحسین شیروی، ابوالقاسم علیدوست، عباسعلی عمید زنجانی، ناصر قربان نیا، جلیل قنواتی، عباسعلی کدخدایی، محمد حسن مرعشی، سید فضل اله موسوی، سید عباس موسویان، حسین میرمحمد صادقی، علی حسین نجفی ابرند آبادی اشاره کرد.

همچنین گفتنی است تاکنون 21 شماره از این مجله با نام «فقه و حقوق» انتشار یافته است و شماره‌های آتی با نام جدید «حقوق اسلامی» منتشر خواهد شد. /901/د102/ع

ارسال نظرات