۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۶۹۲
در مشهد آغاز شد؛

نخستین دوره آموزش مهارت افزایی کارشناسان علوم قرآنی کشور

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزش مهارت افزایی هفتمین نشست کارشناسان علوم قرآنی کشور از 31 فروردین تا دوم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می شود.
دوره آموزشي+كلاس درس+ درس حوزه
محمد انصاری راد، مشاور قائم مقام وزیر ارشاد در مرکز توسعه وترویج فعالیت های قرآنی کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین دوره آموزش مهارت افزایی هفتمین نشست کارشناسان علوم قرآنی کشور(طرح بشری) از روز گذشته در مشهد آغاز شده و تا دوم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

وی، دانش افزایی و مهارت افزایی کارشناسان علوم قرآنی را از اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد و افزود: این دوره آموزشی در دو بخش حضوری و نیمه حضوری برگزار می شود.

انصاری راد، «مدیریت وآسیب شناسی فرهنگی»، «جنگ نرم»، «ارائه نظام آموزش قرآن» و «قرآن صاعد» را از عناوین مورد بحث در بخش حضوری این دوره برشمرد و گفت: بحث قرآن صاعد برای نخستین بار در این همایش مورد توجه ویژه قرار گرفته و به ترویج دعا و زیارت که مورد اهتمام ائمه اطهار و امام راحل بوده است، می پردازد.

مشاور قائم مقام وزیر ارشاد در مرکز توسعه وترویج فعالیت های قرآنی کشور تصریح کرد: با توجه به فرموده امام خمینی(ره) که قرآن و ادعیه را دو کارخانه انسان سازی می دانند، ما در کنار قرآن همچنان توجه به ادعیه داریم و برای مدیریت این مهم عنوان جدی در مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وجود دارد.

وی با اشاره به دعوت از یک کارشناس قرآنی از هر استان جهت حضور در این دوره خاطرنشان کرد: در این دوره اساتید برجسته حوزه و دانشگاه قم و مشهد حضور دارند.

انصاری راد اظهارد اشت: ادامه این دوره به صورت غیرحضوری در قالب پک های آموزشی شامل کتاب و نرم افزار خواهد بود و تا پایان سال سه دوره حضوری دیگر نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کارشناسان قرآن و عترت استان ها طلاب و فضلای حوزه علمیه هستندیاداور شد: گروهی دیگر از طلاب هم به صورت ویژه از حوزه قم برای همکاری با دفاتر علوم قرآن و عترت مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی دعوت شده اند.

گفتنی است نخستین دوره آموزش مهارت افزایی کارشناسان علوم قرآنی کشور از 31 فروردین تا دوم اردیبهشت سال جاری در محل هتل صادقیه مشهد در حال برگزاری است./930/پ202/ص
ارسال نظرات