۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۶۹۴
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر:

کانون های مساجد تولید کننده فرهنگ و هنر اسلامی در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، اظهار داشت: رسالت اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید، تولید فرهنگ و هنر اسلامی در جامعه باشند.
گنبد، مسجد، مسجد اعظم اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام علی فدیعمی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، شب گذشته در همایش توجیهی جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف دینی که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان شوشتر برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی کانون های مساجد این است که بتواند خود یک منبع برای تولید فرهنگ و هنر اسلامی در جامعه باشند.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در ادامه سخنان خود، خاطر‌نشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری، اهرمی مهم برای محتواسازی در جهت غنی کردن و بالا بردن کیفیت فعالیت ها و برنامه های مساجد هستند.

حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان نیز در ادامه این همایش، با بیان این که کانون های مساجد تأثیر بسزایی در ایجاد ارتباط معنوی جوانان ایفا می کنند، گفت: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد از رشد فزاینده ای برخوردار است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان خاطر نشان کرد: با توجه به حضور گسترده و روی آوردن جامعه به ویژه جوانان به سمت مساجد، باید زمینه فعالیت های مردم نهاد در این اماکن مذهبی تقویت شود.

وی با اشاره به الگوسازی در مسجد، خاطرنشان کرد: افزون بر فعالیت های جاری و عمومی مسجد و کانون، بخش الگوسازی نیز باید مورد نظر سیاست مسجد باشد، بنابراین برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در سطح مسجد و کانون همچون شیوه‌های جدید آموزش معارف دین را می توان به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و دینی و الگوساز نگاه کرد.

براتی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره شیوه های نوین آموزش معارف دین را 12 اردیبهشت اعلام کرد و اظهار داشت: مساجد، پایگاه بسیج، حوزه علمیه، مدارس، مراکز دانشگاهی، مؤسسات فرهنگی و قرآنی می توانند در حوزه معارف دینی با موضوعات قرآن، اعتقادات، احکام و اخلاق طبق شرایط و ضوابط اجرایی و آیین نامه در این جشنواره شرکت کنند.

گفتنی است، در پایان این همایش قاسم شمیری، کارشناس امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، به چگونگی تشکیل پرونده، دریافت مجوز، فعالیت ها و دریافت خدمات و حمایت ها توسط مؤسسات قرآنی پرداخت./9451/پ202/س

ارسال نظرات