۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۶۹۷
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان:

جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف، شعار مسجد محوری جامعه را تحقق می بخشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف اسلامی گام مهمی در راستای تحقق شعار مسجد محوری در جامعه است.
جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف، شعار مسجد محوری جامعه را تحقق می بخشد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، شب گذشته در همایش توجیهی جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف دین (شکوه اندیشه)، با تبیین اهداف دولت در تحقق شعار مسجد محوری در جامعه، ابراز داشت: برگزاری جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف اسلامی گام مهمی در راستای تحقق این شعار است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: خوزستان به عنوان استان محوری و مهم در انجام فعالیت ها در مساجد، مورد توجه قرار گرفته و در حوزه مسجد، استانی صاحب سبک، رأی و دارای جایگاه و منزلت در سطح کشور شناخته شده است.

براتی با بیان این که امید است این استان بتواند جهت شرکت در جشنواره های مختلف فرهنگی، دینی و هنری پیشگام باشد، ابراز داشت: شرکت در جشنواره شیوه های نوین تدریس معارف دینی در جهت دفاع از موقعیت و جایگاه این استان در سطح ملی است چرا که این استان در مباحث دینی و قرآنی در کشور پیشرو است.

وی اظهار داشت: هر کس در مساجد، پایگاه بسیج، مدرسه، مؤسسه قرآنی، دانشگاه، حوزه علمیه و... در خصوص معارف دینی و قرآنی تدریس می کند می تواند آن را به صورت فیلم درآورده و طبق شرایط و ضوابط مندرج در آیین نامه اجرایی به دبیرخانه استان ارسال کند تا پس از بررسی آثار و برگزاری جشنواره استانی، نفرات برتر به دبیرخانه کشوری معرفی شوند.

این فعال عرصه فرهنگی شناسایی و تشویق مربیان کارآمد و تقدیر و نورآوری و خلاقیت آنها در عرصه تدریس معارف اسلامی، شناسایی شیوه ها و روش های نوین تدریس معارف دین و ... را از جمله اهداف جشنواره شکوه و اندیشه اعلام کرد و افزود: ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان معلمان، مربیان و پرورش دهندگان نیروهای انسانی در حوزه دین، انتقال و تبادل مهارت ها و تجارب مفید تدریس و شناسایی و توسعه رسانه های آموزشی مؤثر در تربیت دینی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، به شرایط و ضوابط عمومی این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: همه آثار در دو رده سنی 20 تا 30 سال به بالا مورد بررسی قرار می گیرند و کلیه شرکت کنندگان باید آثار خود را در قالب لوح فشرده و تشریح کتبی شیوه تدریس به دبیرخانه تحویل دهند.

قاسم شمیری، کارشناس امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نیز در ادامه این همایش، با تسلیت ایام فاطمیه به تشریح چگونگی تشکیل پرونده تا صدور مجوز مؤسسات قرآنی تک منظوره و چند منظوره پرداخت و ابراز داشت: نزدیک به60 مؤسسه قرآنی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد بیست مؤسسه در اهواز و مابقی در شهرستان ها فعالیت می کنند و با وجود پتانسیل، ظرفیت و استعداد جوانان برخی شهرستان ها از جمله دزفول، آمادگی داریم این تعداد مؤسسات را افزایش دهیم.

کارشناس امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: بعد از دریافت مجوز توسط مؤسسات، این مراکز از امکانات و تجهیزات مالی و غیر مالی جهت توسعه مؤسسه مربوطه از جمله بیمه تأمین اجتماعی، خرید تجهیزات از سیصد تا پانصد میلیون ریال، اهدای اقلام فرهنگی، تأمین پنجاه درصد اجاره بها و... برخوردار می شوند.

وی همچنین از آزمون مفاهیم و حفظ قرآن کریم همزمان با سراسرکشور در این استان خبر داد و اضافه کرد: در این آزمون بیش از دو هزار و 500 نفر شرکت می کنند./9451/پ202/س
ارسال نظرات