۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۷۰۰

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ اختصاص سی درصد از سهم زکات شوشتر به امور مساجد، برگزاری بخش بانوان مسابقات قرآن شاهد خوزستان، ثبت قرارگاه ابوغریب به عنوان چهل و سومین اثر دفاع مقدس، برگزاری مسابقه حفظ سوره نساء در اهواز و برگزاری آزمون مفاهیم قرآن‌کریم در ماهشهر و رامشیر عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
 خبرگزاري رسابه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اختصاص سی درصد از سهم زکات شوشتر به امور مساجد، برگزاری بخش بانوان مسابقات قرآن شاهد خوزستان، ثبت قرارگاه ابوغریب به عنوان چهل و سومین اثر دفاع مقدس،برگزاری مسابقه حفظ سوره نساء در اهواز و برگزاری آزمون مفاهیم قرآن‌کریم در ماهشهر و رامشیر عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

اختصاص 30 درصد از سهم زکات شوشتر برای امور مساجد


حجت‌الاسلام حیدر شهریاری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر، شب گذشته ‌در نشست توزیع سهم زکات شهرستان شوشتر، اظهار داشت: همه ساله این سهم در خوزستان به امور زیربنایی در روستاها اختصاص می‌یابد و در سال جاری نیز 30 درصد از این سهم زکات در مساجد روستایی هزینه خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر با اشاره به این که 700 میلیون ریال سهم زکات شهرستان شوشتر در برنامه‌ای مدون هزینه خواهد شد، تاکید کرد: اولویت هزینه برای این اعتبار در مساجد روستاهای محروم و روستاهایی است که در پرداخت زکات در شهرستان سهم بیشتری داشته‌اند.

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه باید سهم زکات در روستاها باعث عمران و آبادی شود، گفت: باید تلاش کرد که سهم زکات در روستاها به نحوی هزینه شود تا مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند تا در پرداخت زکات اهتمام ویژه ورزیده شود و سهم زکات در سال‌جاری افزایش چشمگیری یابد.

وی با اشاره به نحوه تخصیص سهم زکات در کشور گفت: کشاورزان در حرکتی هماهنگ پس از ادای فریضه زکات هزینه محاسبه شده را به حساب دولت واریز می‌کنند و پس از 48 ساعت این هزینه بار دیگر به حساب شخص باز می‌شود تا در زمینه‌های تعیین شده از طرف اسلام هزینه شود و دولت نیز به همان میزان اعتبار عمرانی در اختصاص روستاهای شهرستان قرار خواهد داد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر در پایان سخنان خود، خاطر نشان کرد: فریضه زکات در قرآن بسیار جایگاه مهمی دارد و در شرایطی نیز عدم پرداخت این فریضه همرده با شرک شده است.

برگزاری بخش بانوان مسابقات قرآن شاهد خوزستان  

علی حمادی، مسؤول دارالقرآن الکریم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان، از برگزاری بخش بانوان مرحله استانی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر خوزستان خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات، امروز جمعه دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. 

مسؤول دارالقرآن الکریم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: بخش بانوان مرحله استانی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر خوزستان با شرکت 300 نفر در مجتمع فرهنگی طلائیه اهواز برگزار می‌شود. 

وی با بیان این‌که مسابقات در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار خواهد شد، گفت: بیست و سومین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر خوزستان در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و کتابخوانی و نماز برگزار می‌شود. 

حمادی در پایان سخنان خود، یادآور شد: برگزیدگان این مرحله از مسابقات به مرحله کشوری بیست و سومین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر که مردادماه در مشهد برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند. 


ثبت قرارگاه ابوغریب به عنوان چهل و سومین اثر دفاع مقدس

به گزارش قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس خوزستان، حسین عشقی، فرمانده این قرارگاه اظهار داشت: در ادامه ثبت آثار دفاع مقدس مناطق عملیاتی جنوب و به پاس قدردانی از ایثارگری و رشادتهای غیورمردان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، قرارگاه عملیاتی ارتش واقع در منطقه ابوغریب و در ارتفاعات تینه با کد 160 به عنوان چهل و سومین اثر دفاع مقدس در ردیف آثار ملی دفاع مقدس کشور ثبت شد.

وی افزود: این قرارگاه پس از آزادسازی منطقه در عملیات فتح‌المبین راه‌اندازی و جهت هدایت نیروهای ارتش که در عملیات‌های آفندی و پدافندی جبهه میانی مانند عملیات محرم و والفجر 1 توسط یگان‌هایی از ارتش (لشکر 21 حمزه، 30 گرگان، 84 خرم آباد و 77 خراسان 58 ذوالفقار و 45 تکاور) مورد استفاده قرار می‌گرفت. این قرارگاه هم اکنون در اختیار تیپ 72 تکاور اندیمشک است.

فرمانده قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس خوزستان در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: در ادامه ثبت آثار دفاع مقدس خوزستان، یادمان شهدای هور نیز در همین ماه به عنوان چهل و دومین اثر دفاع مقدس استان در ردیف آثار ملی دفاع مقدس ثبت شد.

عشقی، ابراز داشت: کار ساخت و بازسازی آثار باقیمانده از تیرماه سال گذشته آغاز شد و اسفندماه با حضور کاروانهای راهیان نور با اهتزاز پرچم سرخ حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جوار پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص شده به بهره برداری رسید.

وی در پایان یادآور شد: مساحت این یادمان 300 هکتار شامل قرارگاه خاتم چهار، مرکز فرماندهی سپاه ششم امام جعفر صادق (ع)، محل کشف پیکر مطهر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی و همرزمانش، اورژانس صحرایی دوران دفاع مقدس و ماکت قایق عاشورا که در عملیاتهای جزایر مجنون مورد استفاده قرار گرفت، است.

گفتنی است، یادمان شهدای هور یکی از محورهای عملیاتی خیبر، بدر و عملیاتهای آبی - خاکی رزمندگان اسلام در انتهای جاده شهید همت و مقابل جزیره مجنون شمالی عراق قرار دارد. برای بازسازی و ساخت این یادمان هشت میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور هزینه شده است.

برگزاری مسابقه حفظ سوره نساء در اهواز

مسابقه حفظ سوره نساء، هشتم اردیبهشت‌ماه در دبستان اروند شهرستان اهواز برگزار می‌شود؛ این مسابقه به دو صورت کتبی و شفاهی در دو بخش بانوان و آقایان فرهنگی استان خوزستان برگزار خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، مسابقه حفظ سوره مبارکه نساء، هشتم اردیبهشت‌ماه در زمینه ترجمه، حفظ و مفاهیم این سوره برگزار می‌شود. 

گفتنی است، در پایان این مسابقه، سه نفر در بخش بانوان و سه نفر در بخش آقایان فرهنگی به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد.

برگزاری آزمون مفاهیم قرآن‌کریم در ماهشهر و رامشیر
  

آزمون مفاهیم قرآن‌کریم سطح یک تا سه قرآن کریم از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهشهر در شهرستان‌های ماهشهر و رامشیر برگزار می‌شود. 

آزمون مفاهیم قرآن‌کریم سطح یک تا سه با حضور بیش از 70 قرآن‌آموز برگزار می‌شود؛ این آزمون که در قالب 50 پرسش چهارگزینه‌ای و 10 سؤال تشریحی می‌باشد، جمعه نهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. 

بر اساس این گزارش، آزمون مفاهیم قرآن‌کریم به منظور ترویج مفاهیم قرآن‌کریم و نهادینه کردن یادگیری هر چه بیش‌تر مفاهیم قرآن برگزار می‌شود
؛ در این آزمون به کسانی که نمره موردنظر را کسب کنند، گواهی معتبر از سوی اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهشهر اعطا می‌شود./9451/د101/س

ارسال نظرات