۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۷۵۴

حزب الله لبنان گزارش اخیر بان کی مون را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان گزارش اخیر بان کی مون پیرامون قطعنامه 1559 و موضع گیری ظالمانه و غیرمنصفانه او را علیه لبنان و حزب الله محکوم کرد.
حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته در واکنش به گزارش اخیر بان کی مون پیرامون قطعنامه 1559 با اشاره به سابقه اتخاذ مواضع ظالمانه و غیرمنصفانه از سوی دبیر کل سازمان ملل در قبال لبنان به ویژه قرار دادن مسؤولیت تمامی مشکلات لبنان بر گردن حزب الله، تاکید کرد: این خصلت جدایی ناپذیر ماموریتی است که دولت آمریکا و برخی دولت های غربی به بان کی مون واگذار کرده اند و او نیز به جای اینکه نقش خود را برای تحقق امنیت و ثبات در کشورهای جهان و حفظ حقوق ملت ها ایفا کند، این دستورها را به دقت اجرا می کند.

این بیانیه لبنان با تاکید بر اینکه موضع اخیر دبیر کل سازمان ملل به روشنی نشان می دهد که وی در صف صهیونیست های تجاوزگر علیه امنیت و ثبات لبنان قرار دارد و جنایات و اقدامات تروریستی آنها را توجیه می کند و از سوی دیگر اقدام لبنان در حفظ قدرت و بازدارندگی خود برای رویارویی با این تجاوزگری های صهیونیستی را محکوم می کند، افزود: وی قطعنامه 1559 را به ابزاری برای توجیه اتهامات تبدیل کرده است و بر گزارش های تیری رود لارسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به لبنان تکیه می کند که نشانگر پیوستن کامل به به دشمنی با مقاومت، لبنان و کشورها عربی و تمامی مسائل بر حق در جهان است.

حزب الله در پایان این بیانیه با محکوم کردن دور جدید اتهامات صهیونیستی دبیر کل سازمان ملل، تاکید کرد: حزب الله همچنان به کار خود در پاسداری از لبنان و تحقق عزت و شرافت خود از راهکار طلایی نقش سه گانه ارتش، ملت و مقاومت در رویارویی با تجاوزگری های روزافزون صهیونیست ها ادامه می دهد؛ تجاوزاتی که تنها به لبنان ختم نمی شود، بلکه کل منطقه را فراگرفته است به ویژه فلسطین اشغالی را که این مقام بین المللی از جنایت های وحشیانه صهیونیست ها علیه فرزندان این سرزمین چشم پوشیده است.

گفتنی است که بان کی مون، چهارشنبه گذشته با صدور گزارش «چگونگی اجرای قطعنامه 1559 شورای امنیت توسط لبنان و رژیم صهیونیستی» با حمله به حزب الله، بار دیگر این حزب را عامل اصلی مشکلات لبنان برشمرد و خواستار خلع سلاح و تبدیل شدنش به یک حزب سیاسی شد.

از سوی دیگر حسین موسوی، نماینده مجلس لبنان و عضو متنفذ فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله با ابراز اینکه گزارش اخیر بان کی مون به شورای امنیت و درخواست وی برای خلع سلاح حزب الله، موجب شگفتی وی نبوده است؛ چراکه بان کی مون نیز یکی از اعضای دار و دسته آمریکایی ـ صهیونیستی است که همواره ملت های مجاهد و مقاوم را هدف قرار می دهند، افزود: این گزارش ها، جنایتی علیه حق مسلم مقاومت در برابر اشغالگران و تحقق استقلال کامل است و تلاشی برای برافروختن آتش فتنه و کشتار میان لبنانی ها و حمایت از دشمن صهیونیستی.

وی همچنین خطاب به بان کی مون گفت: از ستمگری و تهیه گزارش های دروغین و تهمت آمیز در حق ملت ها دست بردارید، دسیسه چینی علیه فلسطین و قدس شریف و حمایت از یهودی سازی این سرزمین را کنار بگذارید. سر فرو آوردن در برابر استبدادگران آمریکایی و جنایتکاران صهیونیستی بس است./981/ب902/گ
ارسال نظرات