۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۸۰۳

حد مطلوب ستاد اقامه نماز از نگاه حجت‌الاسلام قرائتی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: حد مطلوب ستاد اقامه نماز آن است که در کشور جمهوری اسلامی ایران یک تارک‌الصلاة نباشد و همه نماز را عاشقانه، آگاهانه و بدون اجبار اقامه کنند.
حجت الاسلام قرائتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های کشور و در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: مطلوب ستاد اقامه نماز کشور، اهل نماز شدن همه افراد است.

وی تصریح کرد: حد مطلوب ستاد اقامه نماز کشور آن است که در کشور جمهوری اسلامی ایران یک تارک‌الصلاة نباشد و همه نماز را عاشقانه، آگاهانه و بدون اجبار اقامه کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که مردم ایران خوش باطن هستند، افزود: برخی افراد که گاهی کاهلی می‌کنند، لجباز نیستند؛ بلکه ناآگاهند به گونه‌ای که اگر به خوبی توضیح داده شود، وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند.

وی وضع برپایی نماز جماعت را خوب ارزیابی کرد، اما آن را مطلوب ندانست و گفت: اکنون اقامه نماز در دانشگاه‌ها به خوبی برگزار می‌شود، در حالی که زمان پیش از انقلاب بیش از پنجاه نفر در دانشگاه‌ها اقامه نماز نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ستاد اقامه نماز کشور حدود بیست سال پیش با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد و آغاز به کار کرد، اظهار داشت: با راه‌اندازی ستاد در استان‌ها، برکات زیادی تاکنون حاصل شده است و بیشترین کار نیز بر روی نسل نو انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که از سوی این ستاد حرکتی در مسجدسازی جاده‌ها به راه افتاد که حاصل آن تأسیس 700 مسجد بین راهی بود، برگزاری ده‌ها هزار نماز جماعت در مدارس را از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد و گفت: سال‌هاست که دیگر مدرسه‌ای بدون نمازخانه ساخته نمی‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور به برگزاری نماز ظهر عاشورا و تاسوعا در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: پیش از این نماز ظهر عاشورا و تاسوعا اقامه نمی‌شد که با تأسیس آن، کشورهای مختلف نیز این حرکت را از جمهوری اسلامی ایران یاد گرفته‌اند.

وی همچنین تألیف ده‌ها کتاب درباره اسرار نماز را از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز کشور برشمرد و با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی دبیران ستاد اقامه نماز استان‌های کشور ابراز داشت: سالی دو دفعه مدیران ستاد اقامه نماز کشور جمع شده و مشکلات، موانع و نیازها را مطرح کرده و راهکارهای لازم را ارائه می‌دهند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات