۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۸۱۳

اعزام 20 هزار نفر از مردم خوزستان برای زیارت مرقد امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: برای مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در سال جاری 20 هزار نفر از این استان اعزام می شوند.
مرقد امام خميني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدعلی پور موسوی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، پیش از ظهر امروزدر جلسه ستاد گرامی داشت بیست و دومین ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص منطقه و بیداری مسلمانان و اسلام خواهی آنان لازم است همانند سالهای گذشته و با شکوه بیشتر برگزار شود.

پورموسوی افزود: ظرفیت اعزام نفرات برای شرکت در مراسم امسال 40 هزارنفر از طرف ستاد مرکزی اعلام شده که با توجه به امکانات، اعزام این تعداد بعید به نظر می رسد.

وی خاطرنشان کرد: سعی خواهد شد اعزام بیشتر از سال گذشته باشد و در داخل استان هم مراسمهای مناسب و پرمحتوای متناسب با شان و جایگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان همچنین گفت: امسال قرار است از استان خوزستان 20 هزار نفر در این مراسم در مرقد امام خمینی(ره) شرکت کنند که از این میان سه هزار نفر به وسیله قطار و مابقی توسط اتوبوس راهی شرکت در این مراسم خواهند کرد.

پورموسوی تاکید کرد: وسایط نقلیه مورد استفاده باید ایمن باشند وخریدهای لازم مانند کنسروهای غذایی از درون استان خریداری شوند.

بر اساس این گزارش، 
مقرر شد با مشارکت تمامی دستگاه ها و شرکت ها امکان حمل و نقل و اعزام شایسته کاروانها انجام شود و در خلال سفر و با همت ستاد استانی گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، برگزاری مسابقات فرهنگی و توزیع کتب برگزار شود.

گفتنی است، در این جلسه اعلام شد حرکت کاروانها از استان عصر روز دوازدهم است و برگشت عمده کاروانها و ورود آنان به استان صبحگاه پانزدهم خرداد ماه است.

نخستین سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در دانشگاه پیام نور اهواز  آغاز شد

بهمن دهفولی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: نخستین دوره کتابخوانی آثار شهید مطهری که شامل چهار نیمسال است، از ظهر امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهواز در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

وی هدف از اجرای این برنامه را افزایش بصیرت دانشجویان در حوزه مسائل دینی عنوان کرد و افزود: برای نیمسال اول برگزاری این دوره، کتاب آزادی معنوی در نظر گرفته شده است که دانشجویان به صورت حضور در جلسات گروهی آن را مطالعه خواهند کرد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهواز تصریح کرد: در این دوره برنامه هایی همچون سفرهای زیارتی، آموزش های مهارتی، اردوهای تفریحی و دیگر برنامه های فرهنگی-تربیتی در نظر گرفته شده است.

دهفولی با بیان این که بسیاری از دانشجویان با مشکل حضور در جلسات مواجه هستند، گفت: در آینده بخش غیرحضوری را نیز برای دانشجویانی که از لحاظ حضور در گروه های مباحثاتی مشکل دارند، راه اندازی خواهیم کرد./9451/پ202/ص

ارسال نظرات