۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۸۵۵
معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان:

شعاری شدن مسأله عفاف و حجاب آسیب جدی این عرصه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان گفت: در جامعه امروزی واژه حجاب بیشتر بر زبان‌ها جاری می شود ولی آثار و برکات دنیوی و اخروی آن برای بانوان بازگو نمی‌شود.
حجاب
حجت الاسلام مهدی زرشناس، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که حضور فعال جوانان در مراسم‌های مذهبی سبب ارتقای‌ معنوی و روحی آنان می‌شود، اظهار داشت: مجالسی که متبرک به نام مبارک ائمه اطهار‌(ع) است تأثیر بسیار ژرف و مثبتی در روحیات معنوی انسان می‌گذارد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: همان طور که حضور در مجالس لهو و لعب سبب تحریک و انجام گناه در انسان می شود و مجالسی که با نام اهل بیت(ع) مزین شده باشد سبب تعالی و پرواز روح معنوی و دینی انسان می شود.

حجت الاسلام زرشناس با تأکید بر این که باید منش و روش زندگی حضرت زهرا(س) به سبکی نو و جدید برای دختران جوان ایرانی بازگو شود، اظهار داشت: در بیان کرامات و روش زندگی حضرت زهرا(س) نیازی به بزرگی و اغراق گویی نیست، زیرا ایشان آن قدر از کمالات و فضایل بزرگی برخوردار هستند که نیاز به بزرگ جلوه‌دادن آنها نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کمالات و فضایل حضرت زهرا(س) باید به زیبایی و باطراوت خاص معنوی و دینی برای دختران جوانی که در جامعه از پوشش نابهنجاری برخوردار هستند بازگو شود تا سبب گرایش و علاقه دختران به روش و منش زندگانی پربرکت حضرت زهرا(س) شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که«‌حضرت زهرا نه برای دختران بلکه برای پسران هم الگو است» اشاره و تصریح کرد: قطعا انسان در روز زمانی که خورشید در افق آسمان استوار بر سطح جهان نورافشانی می کند ستاره ها را نمی بیند؛ از این رو بیان سیرت زندگانی حضرت زهرا(س) برای جوانان به ویژه دختران آنان را از تعلقات دنیوی دور و به تعلقات معنوی و دینی نزدیک می‌کند.

وی، علت سردرگمی و بی هویتی جوانان را کم رنگ شدن مسائل دینی در جامعه دانست و گفت: اگر دختر یا پسری حضرت زهرا(س) الگوی زندگانی آنها باشد همه هجمه‌ها و حربه‌های تبلیغاتی دشمنان بروی جوانان بی اثر و سبب جاودانگی و سعادت آنان در دنیا و آخرت می شود.

حجت الاسلام زرشناس، با بیان این که واژه حجاب در جامعه امروزی به واژه ای کلیشه ای تبدیل شده است، اذعان داشت: در جامعه امروزی واژه حجاب خیلی بر زبان ها جاری می شود ولی آثار و برکات دنیوی و اخروی آن و زیان هایی که سبب گرایش دختران به فرهنگ غربی و خارج شدن آنان از جرگه دین می شود را برای دختران جوان بازگو نمی کنیم.

استاد حوزه علمیه، با اشاره به این که چرا به جوانان گفته می شود که باید پوشش مناسبی داشته باشید، ابراز داشت: چرایی حجاب و عفاف برای جوانان اعم از دختر و پسر و تأثیرات خوب و بد این فرهنگ اسلامی برای آنان گفته شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: در متروهای آمریکا در هر سی ثانیه عملی خلاف موازین اسلامی و انسانی و به دور از عفت و حیا انجام می شود که علت و سبب وقوع چنین تحرکات شیطانی، بی حجابی و بی عفتی بخش فراوانی از زنان غربی و آمریکایی است.

وی با تأکید بر این که از منظر بعضی ها حجاب محدودیت برای انجام برخی فعالیت ها است، بیان داشت: حجاب یک مصونیت و یک عامل بازدارنده در برابر وسوسه های شیطانی و پرهیز جامعه از گناه و آلودگی است؛ از این رو اگر آثار و برکات حجاب و عفاف برای دختران ایرانی بیان شود رویکرد بانوان ایرانی نسبت به حجاب مثبت و از دید آنان زیبا و ایده آل خواهد بود.

حجت الاسلام زرشناس یادآور شد: بیشترین محدودیت‌ها برای جوانان سبب گمراهی آنان می‌شود که حجاب تنها محدودیتی است که سبب سربلندی و سعادت جوانان می شود؛ بنابراین مطلوب است که دختران برای حفظ خود از نگاه‌های شهوت‌پرستان و شیطان‌پرستان خود را بپوشانند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در برهه کنونی وظیفه سنگینی بر دوش حوزه‌های علمیه و روحانیان است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر اماکن علمی زیبایی و چرایی وجود فلسفه حجاب و عفاف در عالم هستی را برای دختران ایرانی بیان کنند.

استاد حوزه علمیه، در پایان سخنان خود به وظایف و نقش فرهنگیان و مسؤولان جامعه در برابر حجاب و عفاف اشاره و خاطرنشان کرد: نخست خود فرهنگیان و مسؤولان باید بدانند که حجاب و عفاف از چه خوبی‌هایی برخوردار است و بعد این خوبی‌ها را برای دختران دانش‌آموز و دانشجو بیان کنند؛ بنابراین ترویج فرهنگ حجاب و عفاف سبب مصونیت جامعه از بدی‌ها و زشتی‌ها و شکوفایی و سربلندی جامعه می‌شود و دوری از حجاب و عفاف سبب بدبختی و عدم دستیابی به مدارج عالی پیشرفت و شکوفایی در جامعه خواهد شد./9461/ت301/س
ارسال نظرات