۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۸۸۰
استاد حوزه و دانشگاه:

خون شهدای بحرین طومار حکومت آل خلیفه را در هم خواهد پیچید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: دشمنان عمق تفکر شیعه را درک کرده‌اند، از این رو در صددند تا نگذارند تفکر شیعی بار دیگر جان بگیرد و در کشور بحرین قد علم کند.
بحرين


حجت الاسلام رزاقی، استاد حوزه‌ و دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: گفتمان اعتقادی شیعه چنان قوی و پر طلابت است که دشمنان همواره از آن ترس داشته اند.

وی اظهار داشت: دشمنان عمق تفکر شیعه را درک کرده اند و از این رو در صدد هستند تا نگذارند تفکر شیعی بار دیگر جان بگیرد و در کشور بحرین قد علم کند.

این محقق حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز شیعیان در بحرین به جرم علاقه‌مندی به ولایت کشته می‌شوند و دشمن با بی‌آبرویی تمام به قتل عام مردم و تخریب اماکن مذهبی روی آورده است.

وی گفت: معرفت و محبت از عناصری است که شیعیان در طول تاریخ داشته‌اند و با تولی و تبری در این راه حرکت کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اسلام و مذهب شیعه دین عقل است اما انحصاری در عقل ندارد، بیان داشت: تفکر شیعی از آنجایی که به تمامی ابعاد انسانی توجه کرده است دارای اندیشه ای محکم و قوی و دشمن برانداز است.

وی بیان داشت: امروز وهابیت با عمق تفکر شیعی و دستاوردهای بنیادین آن از جمله ولایت فقیه مشکل دارد و در همین راستا با تمامی امکانات خود به خاک بحرین وارد شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز جوانان امت اسلام با حقیقت تلخ استعمار آشنا شده‌اند و استعمار مدرن را می شناسند و در مقابل رفتارهای حکومت‌های وابسته خویش موضع‌گیری می‌کنند.

این محقق علوم اسلامی بیان داشت: نباید امروز ساکت بنشینیم بلکه باید توان خود را برای دفاع از مظلوم به کار گیریم.

وی با مضحک خواندن ادعای دخالت ایران در مسائل داخلی کشورهای منطقه در حالی که کشور عربستان در بحرین دخالت نظامی کرده است، بیان داشت: وزارت خارجه ایران باید فعال‌تر عمل کند و در صحنه دیپلماسی سفیر بحرین را اخزاج کند.

این استاد دانشگاه گفت: تلاش و مجاهدت مخلصانه و خون شهدای بحرین طومار حکومت آل خلیفه را در هم خواهد پیچید./909/ت302/ع

ارسال نظرات