۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۲۸۹۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ آغاز مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان آذربایجان شرقی و برپایی سه نمایشگاه فاطمی در شهرستان اسکو از مهمترین اخبار کوتاه این استان است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بیست ونهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور مرحله استانی با حضور بیش از پنج هزار دانش‌آموز آذربایجان شرقی در شهرستان اسکو آغاز شد.

این مسابقات در موضوعات مختلف هنری و فرهنگی از سوم تا پانزدهم اردیبهشت ماه جاری در شهرستان اسکو برگزار می شود و برندگان آن به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

برپایی سه نمایشگاه فاطمی در شهرستان اسکو

حجت الاسلام رضا مطهری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسکو گفت: امسال با توجه به مصوبه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، تبلیغات اسلامی اسکو از سه نمایشگاه فاطمی که با محوریت تبیین سخنان، سیره و مظلومیت اهل بیت(ع) فعالیت می کنند، حمایت می کنیم.

شایان ذکر است، امسال به مناسبت ایام فاطمیه سه نمایشگاه بزرگ در شهرهای اسکو، سهند و ایلخچی برگزار می شود.

حضور روحانیون در روستاها مایه برکت است

حجت الاسلام حسینی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی در دیدار با روحانیان مستقر روستای آلان بخش مهربان از توابع شهرستان سراب گفت: اقامه نماز، بیان احکام دین، رسیدگی و پیگیری مشکلات مردم و منطقه رسالت مهم روحانیان طرح هجرت است.

وی ایجاد رغبت به مسائل دینی در بین جوانان و نوجوانان را نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنن دانست و گفت: دشمن هیچگاه از پا نمی نشیند و ما باید همیشه بیدار و آماده رویارویی با توطئه های آن باشیم.

گفتنی است،روستای آلان از توابع بخش مهربان دارای جمعیت حدود 2500 نفر و 2 نفر روحانی می باشد که از روستاهای مهم بخش مهربان است.

هتک حرمت زنان بحرینی بغض مسلمانان را به فریاد تبدیل می کند

اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هتک حرمت و تجاوز به حقوق و حریم امن بانوان بحرینی، بغض در گلو و اشک در چشم را به فریاد و خون تبدیل کرده و دیگر یارای صبر و سکوتی بیش از این برای مسلمانان جهان باقی نمانده است.

در این بیانیه آمده است: این روزها تخریب مساجد و حسینیه ها ، سوازندن قرآن و سرکوب انتفاضه مسالمت آمیز مردم بحرین و اقداماتی چون بازداشت، شکنجه و کشتار معترضان بحرینی به امری عادی تبدیل شده که فقط منحصر به جوانان و افراد مسن نمی شود بلکه چنین اقدامات غیرانسانی در جامعه ای مسلمان شامل زنان نیز می شود.

این بیانیه می افزاید: هم اکنون صدها زن مسلمان آزادیخواه در زندان‌های رژیم سفاک آل‌خلیفه و آل‌سعود به‌سر می‌برند و کسی از سرنوشت آنان خبری نداشته و جامعه جهانی نیز در قبال آن سکوت اختیار کرده است.

این بیانیه یادآور شده است: افزایش هجمه‌های امپریالیسم جهانی نسبت به زنان مسلمان و حجاب آنان بیانگر اثرگذاری و کارگر بودن سلاح عفاف و خویشتنداری و حفظ کرامت یک زن است که زخم بر پیکره استعمار و استکبار جهانی می‌زند.

اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در این بیانیه به نمایندگی از زنان آذربایجان شرقی ضمن اعلام همدردی با زنان مسلمان منطقه، تاکید می کند که زنان مسلمان همچنان بر مسیر حق فاطمی و زینبی ایستاده‌اند و هر زمانی که ولی امر زمان فرمان دهند همتای برادران شجاع، غیور و مسلمان خود در تشکیل جبهه متحد اسلامی برای نابودی ظلم و کفر جهانی قیام خواهند کرد.

سلسله مباحث آموزشی و نظریه پردازی زن و خانواده در تبریز برگزار می شود

بانوان عضو کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در سلسله مباحث آموزشی و نظریه پردازی زن و خانواده شرکت می کنند.

گفتنی است، سلسله مباحث آموزشی زن و خانواده در محل مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای ثبت نام اینترنتی در این دوره می توانند به وب سایت کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به نشانی: www.dkm-az.ir مراجعه کنند. /935/د102/س
ارسال نظرات