۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۹۵۵
با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه در قم؛

همایش ملی شاخص های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی و علمی شاخص های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه پنج شنبه هفته جاری در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار می شود
همايش الگوي اسلامي ايراني پيشرفت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد کاظم رجایی، روز دوشنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، از برگزاری همایش ملی شاخص های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در شهر مقدس قم خبر داد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش یک روزه که روز پنج شنبه هفته جاری هشتم اردیبهشت در سالن همایش های مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار می شود، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نیاز کشور در راستای تعیین شاخص های پیشرفت در الگوی اسلامی ایرانی این همایش باحضور صاحبنظران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

دبیر این همایش در ادامه افزود: فراخوان ارسال مقالات به دبیرخانه همایش اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد و اندیشمندان و محققان حوزوی و دانشگاهی نیز به خوبی از این همایش استقبال کردند.

حجت الاسلام رجایی از ارسال 150 مقاله به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: مقالات برگزیده در قالب مجلد چاپ و منتشر و تعداد 11 مقاله نیز در روز برگزاری همایش ارائه خواهد شد.

دبیر همایش شاخص های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: در این همایش دکتر الهام، دکتر پرویز داوودی، رییس مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری، علی احمدی وزیر پیشین آموزش و پرورش و شماری از صاحبنظران دیگر به ارائه سخن و بیان دیدگاه های خود خواهند پرداخت.

حجت الاسلام رجایی بیان داشت: این همایش با مشارکت مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، مرکز الگوی اسلامی ایرانی و مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ازدر دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در ادامه سخنان خود از تدوین منشور جمهوری اسلامی که در آن مبانی فکری جمهوری اسلامی آمده است به همت شماری از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم و مؤسسه امام خمینی(ره) خبر داد.

وی نقش حوزویان را در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برجسته توصیف کرد و گفت: میزان و رشد حرکت به سمت جلو را نمی توان بر اساس شاخصه ها و معیارهای غیر اسلامی سنجید. /924/پ202/ع

ارسال نظرات