۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۰۲۹۹۲
امسال با محوریت بزرگداشت عالمان دینی؛

مازندران میزبان سه کنگره بزرگ ملی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری کنگره علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی، شیخ فضل الله نوری و طالب آملی در این استان خبر داد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی استان در ساری از برگزاری سه همایش بین المللی دراستان خبر داد و گفت: کنگره علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی، شیخ فضل الله نوری و طالب آملی از مهم‌ترین همایش بین المللی در استان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فراهم شدن زمینه برگزاری نخستین کنگره ابن شهرآشوب مازندرانی، افزود: تاکنون کمیته علمی و دبیرخانه این کنگره در ساری فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی ابن شهرآشوب خاطرنشان کرد: معرفی این عالم فرهیخته ساروی که از علمای شیعه شناس است یک ضرورت است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که تاکنون نه اثر از مجموعه مقالات ابن شهرآشوب ساروی از وی به یادگار مانده جمع آوری شده است، یادآور شد: برای غنابخشی در برگزاری این کنگره بین المللی پیشنهاد تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی، مستند، مقاله و آثار این ادیب فرزانه شده است.

وی با تاکید بر این که نرم افزاری چند رسانه ای از آثار این شاعر شیعی تولید خواهد شد افزود: به منظور بهتر برگزار شدن کنگره بین المللی، چندین پیش همایش برای تبیین بیشتر این شخصیت در مدارس و دانشگاه های مازندران برگزار می شود.

دبیر کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی با بیان این که برنامه های انیمیشن و پویانمایی در صورت تامین اعتبار از ابن شهرآشوب تهیه خواهد شد گفت: مقالات علمی پژوهشی بسیاری از این استاد شیعی به دست خواهد آمد.

وی از احتمال برگزاری کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی، تا پایان امسال خبر داد و گفت: تهیه و تدوین مقالات اندیشمندان و شیعه شناسان کشورهای مختلف اسلامی دنیا نیاز به زمان بسیاری دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش بزرگ طالب آملی در مازندران گفت: ‌طالب آملی از شاعران گرانمایه خطه شمال کشور بوده که سبک جدیدی به نام هندی را در عرصه شعر جهان بنیان‌گذاری کرد.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم گفت:در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تلاش دشمنان نظام اسلامی در عرصه فرهنگی هشدار می دهند توجه به مهندسی فرهنگی یک اصل مهم است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز اندیشه های والای انقلاب اسلامی به همه نقاط جهان صادر شده است، گفت: حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی در برابر هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمن یک ضرورت مهم است.

حجت الاسلام ابراهیمی جهان را آماده پذیرش تفکراتی نو دانست و گفت: جهان اسلام 14 قرن با منطق اسلامی و کتاب آسمانی الهی قران پیش رفته و توانسته بشریت را به قدری آماده کند که هم‌اکنون نتیجه آن را در تونس، بحرین، یمن، مصر و دیگر نقاط عالم مشاهده کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات