۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۹۹۹
آیت الله شبستری:

جهاد اقتصادی با نگاه ویژه جامعه کارگری محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به منزلت کارگران در مبانی دینی گفت: جهاد اقتصادی با نگاه ویژه به جامعه کارگری محقق می شود.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌ الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای خانه کارگر استان با اشاره به تاکید اسلام بر روحیه کار و سازندگی اظهار داشت: عالی ترین تعاریف و مضامین در خصوص کار و کارگر از سوی اسلام و مبانی ارزشمند دینی ارایه شده است.

وی با اشاره به منزلت کارگران در نظام اسلامی خاطر نشان کرد: تحقق شعار جهاد اقتصادی که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب بوده است، بدون توجه ویژه به مطالبات جامعه کارگری و حضور در عرصه کار و تولید محقق نخواهد شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ارزش کار و تلاش از دیدگاه اسلام بسیار متعالی است، گفت: از دیدگاه اسلام علم‌ آموزی، جهاد در راه خدا و کار مورد توجه ویژه است که پرداختن به این سه موضوع لازم و حیاتی است، از این رو نیازمند تقویت روحیه جهادی در کشور هستیم.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به امنیت شغلی کارگران و ایجاد اشتغال در سطوح مختلف کشور ادامه داد: قانون اساسی جایگاه ممتازی برای کار و کارگر قائل شده از این رو باید باید برای رفاه و آسایش آنها تلاش شود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود بر کیفی نگری و کیفی سازی کار و تولید تاکید کرد و گفت: اگر امروز شاهد دستاوردهای بزرگ عمرانی، اقتصادی و صنعتی هستیم همه در سایه کار و تلاش کارگران بی ادعا و جهادگر است./935/پ203/س
ارسال نظرات