۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۰۱۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

انصاف و عدالت در نقد نظرات از ویژگی های بارز شهید مطهری بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، با اشاره به برخی از ویژگی ها شخصیت علمی و معنوی استاد شهید مطهری (ره) اظهار داشت: انصاف و عدالت در نقد نظرات از ویژگی های بارز شهید مطهری بود.
شهيد مطهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام رضاحسینی‌فر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، روز گذشته در آیین برگزاری چهارمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار داشت: ما به میزان دردهای بزرگمان، بزرگ هستیم. شهید مطهری بزرگ بود چون دردی بزرگ داشت. شهید مطهری انسانی بزرگ با بهره هوشی بسیار بالایی بود.

وی گفت: به‌راستی شهید مطهری که بود، چه داشت و چه چیزی او را شهید مطهری کرد؟ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری چیزی از جنس درد بود. شهید مطهری درد داشت و دردمند بود. دردمندی از کلامش کاملا پیداست. او درد انسانیت داشت، او درد جوان‌هایی را داشت که با دین قهر بودند و با خداوند پیوند نخوردند.

حجت الاسلام حسینی‌فر ادامه داد: شهید مطهری درد اسلامی را داشت که ادعای پاسخ‌گویی به همه شبهات را می‌کرد. حجم عظیمی از شبهات در جامعه وجود داشت اما کسی به آن‌ها پاسخ نمی‌داد و این شهید مطهری را آزار می‌داد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز درباره ویژگی دوم این استاد شهید گفت: شهید مطهری منصف بود. انصاف و عدالت در نقد نظرات، شهید مطهری را ویژه کرد. شهید مطهری در ارائه نظرات مخالف و موافق و در تحمل نظرات مخالف منصف بود.

حجت الاسلام حسینی‌فر، با بیان این‌که تتبع، مطالعه و پیگیری ویژگی سوم شهید مطهری است، عنوان کرد: بیش از مطالعه، این اندیشه است که راه‌گشا است. ما کتاب زیاد خوانده‌ایم اما چه قدر اجازه دادیم که این علم از درونمان جوشش پیدا کند یا به شیوه سقراطی تمام وجودمان به علم برسد؟ دارایی‌های شهید مطهری کتابهایش نبود، دارایی او اندیشه‌ای بود که از درونش جوشیده بود. شهید مطهری در بیان و تبیین داشته‌های خود هنرمند و توانمند بود و این چهارمین ویژگی این شهید است. استادی است که تمام علم را در خود پرورانده بود. 

وی ابراز داشت: شهید مطهری گرفتار روزمرگی نشده بود به‌طوری‌که 2 سخنرانی مشابه از وی نمی‌یابیم؛ وی پیر و فرتوت نشده بود و مدام رو به رشد، ورزیدگی و افزایش قدرت ذهنی بود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خطاب به اساتید، روسای دانشکده‌ها و حاضران گفت: قرآن می‌فرماید: «کسانی که در راه ما مجاهدت کنند، راه‌های خویش را بر آ‌ن‌ها نمایان می‌کنیم» راه بر شهید مطهری به خاطر مجاهدتی که در راه خدا داشت، باز شد. /9455/پ202/ص
ارسال نظرات