۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۰۶۴
مدیر حوزه علمیه آبادان:

فرهنگ سازی حجاب و عفاف مستلزم کاری گروهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آبادان، حجاب را یکی از مهمترین عنصر مصونیت در برابر بیگانگان دانست و گفت: دشمنان از همه حربه ها و تاکتیک های تبلیغاتی خود استفاده می کنند تا حجاب زیبای اسلامی از دست دختران ایران اسلامی بگیرند.
حجاب و عفاف


حجت الاسلام عبدالله باوی، مدیر حوزه علمیه آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حدیث پیامبراکرم(ص) مبنی بر این که «فاطمه سیده نساء العالمین»، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بهترین و جامع ترین الگو برای زندگانی جوامع بشری و مسلمانان است که دفاع همه جانبه ایشان از حریم ولایت و امامت نمونه بارزی از ولایت مداری حضرت زهرا(س) در آن دروان بود.

وی با بیان این که ملت ایران همواره با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) در عرصه های مختلف به موفقیت های شایانی دست یافته است، ابراز داشت: باتوجه به این که پیروزی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس مرهون رشادت های جوانان انقلاب بود ولی نام گذاری عملیات ها، گردان ها و مقرها به نام متبرک حضرت فاطمه زهرا(س)یکی از رموز پیروزی و ایجاد شور و شعف برای پیروزی جوانان ایرانی علیه رژیم بعث عراق بود.

وی حضور در برنامه های دینی و انجام تکلیف شرعی را موجب حفظ آرمان های دین عنوان کرد و بیان داشت: احیای برنامه هایی همچون ایام فاطمیه در راستای حفظ شعار لا اله الا الله و ارزش های دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام باوی، به تبلیغات سوء دشمنان اسلام علیه افکار و عقاید اسلامی جوانان ایرانی اشاره و تصریح کرد: بی شک حضور جوانان در مراسماتی همچون ایام فاطمیه سبب خنثی سازی توطئه های همه جانبه دشمنان بویژه فرقه ضاله وهابیت علیه جوانان این مرزوبوم خواهد شد.

وی یکی از تبلیغات دشمنان بر ضد اسلام را ترویج فرهنگ بی حجابی و طعنه زدن به حجاب و عفاف اسلامی خواند و گفت: حجاب یکی از مهمترین عنصر مصونیت دختران ایرانی در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانگان است که دشمنان در تلاش اند این مقوله مهم و اساسی را از دست زنان و دختران محجبه ایرانی و مسلمان بگیرند.

این فعال عرصه فرهنگی، با بیان این که شناخت راهکارهای مناسب و عمل کردن به آن دو شاخصه بسیار مهم برای فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه است، تأکید کرد: فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه امروزی مستلزم کاری گروهی و جمعی همراه با همکاری نهادهای فرهنگی، دینی و مذهبی است.

این مبلّغ حوزه علمیه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، خاطر نشان کرد: سالروز شهادت حضرت زهرا(س) فرصتی طلایی و مغتنم برای مبلغان و جامعه روحانیان است که تکلیف شرعی خود را ادا کنند و با تبیین زیبا و جامع زندگانی حضرت زهرا(س) سبب گرایش و الگو پذیری دختران ایرانی به حجاب و عفاف اسلامی بشوند.

حجت الاسلام باوی با بیان این که در برهه کنونی از سوی دشمنان شبهاتی در مسئله اسلامی حجاب و عفاف برای گمراهی دختران جوان وارد شده است، اذعان داشت: مبلغان طرح هجرت حوزه های علمیه کشور می توانند با استفاده از این فرصت درپیش آمده پاسخ گوی نیازها و شبهات جوانان ایرانی بویژه دختران در مسئله حجاب و عفاف باشند؛ از این رو این ایام یکی از روزهای طلایی مبلغان برای تبیین حجاب و عفاف با الگوپذیری از زندگانی حضرت زهرا(س) برای دختران ایران است./9463/ت302/ص

ارسال نظرات