۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۰۹۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کلاس‌‌های آموزش قرآن ویژه دانشجویان دختر و اعلام برگزیدگان مسابقه کتابخوانی‌«مسجد و انقلاب اسلامی» از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسابقه اینترنتی با موضوع مسجد و انقلاب اسلامی به مناسبت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از سوی دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و با حمایت ستاد عالی کانون های مساجد کشور و کمیته مساجد ستاد دهه فجر کشور برگزار شد.

علاقمندان بیش از 20 استان مختلف در این مسابقه اینترنتی شرکت کردند که اسامی و مشخصات 22 نفر برنده مسابقه در سایت دبیرخانه هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی درج شده است.

مسابقه کتابخوانی «مسجد و انقلاب اسلامی» شامل 22 سوال در خصوص اهمیت و نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بود که شرکت کنندگانی که به 15 سئوال از 22 سئوال جواب درست داده بودند در قرعه کشی شرکت داده شدند.

مدیریت اجرایی این مسابقه به کانون فرهنگی و هنری طفلان مسلم تبریز اسلامی « از سوی دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی واگذار شده بود.

نمایشگاه عکس"دفتری برای یادگاری" در دانشگاه تبریز گشایش یافت

نمایشگاه عکسی از هیجدهمین اردوی راهیان نور دانشگاه تبریز تحت عنوان "دفتری برای یادگاری "دراین دانشگاه گشایش یافت.

به گفته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در این نمایشگاه 50 قطعه عکس از عکس های منتخب هیجدهمین اردوی راهیان نوردانشجویان این دانشگاه برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

سجاد حسین زاده با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه در راستای ارایه نمودی از فعالیت کاروان راهیان نور، تجلیل از عکاسان منتخب مسابقه عکس و آشنایی دانشجویان با مناطق هشت سال دفاع مقدس بر پا شده است.

به گفته وی این نمایشگاه تا هشتم اردیبهشت ماه جاری از ساعت 9 صبح الی 16 بعد از ظهر برای بازدید علاقمندان در ساختمان مرکزی دانشجویان دانشگاه تبریز دائر است.

بر پایه همین گزارش، بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از سال 1371 آغازگر اعزام دانشجویان به مناطق جنگی بوده و تاکنون 18 کاروان از دانشجویان خواهر و برادر این دانشگاه را به این اردوها اعزام کرده است.

یادآور می شود؛ این نمایشگاه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز بر پا شده است.

افکار و اندیشه های شهید مطهری در بسیج ماندگار شود

حجت الاسلام محرم نجف پور، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اسکو با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص استاد شهید مرتضی مطهری، از ایشان به عنوان معلم نمونه یاد کرد و افزود: کلام و رفتار استاد از روی تقوا و ایمان بود نه از روی هوی و هوس چرا که امام راحل فرموده اند؛ آثار قلم و زبان شهید مطهری بی استثناء آموزنده و روانبخش است.

وی در ادامه سخنان خود به مظلومیت شهید مطهری در دوران حیات و آثار ایشان در این دوران اشاره کرد و گفت: افکار و اندیشه های علامه بزرگوار در بسیج باید تثبیت و ماندگار شود.

کلاس‌های آموزش قرآن ویژه دانشجویان دختر در دانشگاه تبریز برگزار می شود

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه تبریز از برگزاری کلاس‌‌های آموزش قرآن ویژه دانشجویان دختر در این دانشگاه در سال جدید خبر داد.

سیداحمد هدایتی با بیان اینکه در این کلاس ها 50 نفر از دانشجویان دختر این دانشگاه شرکت دارند، گفت: این کلاس‌ها در روزهای شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، در دو سطح مقدماتی و پیشرفته قبل از اذان ظهر و عصر از ساعت 11:45 تا 13 برگزار می شود.

وی افزود: همچنین کلاس آموزشی گروه تواشیح دانشجویان دختر نیز در روزهای پنج شنبه با حضور علاقمندان برپا می شود.

سید احمد هدایتی با اشاره به دیگر برنامه¬های کانون قرآن و عترت دانشگاه تبریز گفت: به منظور تجلیل و قدردانی از فعالان قرآنی دانشگاه تبریز طی مراسمی در اردیبهشت ماه جاری از اعضای کانون قرآن و عترت، دانشجویان و مسئولان برگزارکننده مسابقات قرآن دانشجویان که آبان‌ماه سال گذشته به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد، تجلیل می‌شود.

وی انتشار دومین ویژه‌نامه قرآنی را از دیگر برنامه های فعالیت‌های کانون قرآن و عترت دانشگاه تبریز ذکر کرد و گفت: برگزاری جلسات طرح پاسخ به شبهات دینی و قرآنی دانشجویان توسط کارشناسان و اساتید دانشگاه تبریز نیز در دستور کار این کانون قرار دارد که امسال نیز برگزار می شود./935/د102/س
ارسال نظرات