۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۰۳۱۰۴
مسؤول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی گیلان:

مهارت سخنوری یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان داشتن مهارت‌های سخنوری برای یک مبلغ را ضروری دانست و گفت: یک مبلغ کارآزموده باید به گونه­ای سخن بگوید که جذاب باشد و از پراکنده­گویی و غیرمنطقی سخن گفتن بپرهیزد.
دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام مهدی راثی فومنی، مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع روحانیان طرح تربیت خطیب استان در رشت، با مهم ارزیابی کردن برگزاری دوره های آموزشی تربیت خطیب در استان ها، گفت: بی نیازی استان ها در خصوص اعزام استاد و خطیب برای برنامه های گفتمان دینی و مناسبت ها از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان این که در گذشته اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف با برخی مشکلات روبرو بوده است، افزود: خوشبختانه با آغاز برگزاری دوره های آموزشی تربیت خطیب بسیاری از نیازهای تبلبغی در خود استان تهیه می شود.

مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که موضوع تبلیغ دینی، بسیار مهم و ارزشمند است و باید به آن از زاویه درست و با عنایت به ارزش والا و انسان­ساز دین توجّه داشت، خاطرنشان کرد: اصل تبلیغ دین بسیار حائز اهمیت است و برای رساندن پیام دین نیازمند مبلغان کارآمد و مجربی هستیم.

حجت الاسلام فومنی در ادامه سخنان خود با بیان این که مبلغ دینی باید به موضوع مورد تبلیغ، یعنی اسلام، مسلط باشد، گفت: یک مبلغ باید اسلام‌شناس واقعی باشد و افزون بر آن باید فقه، تاریخ اسلام، معارف قرآن به‌ویژه روایت حدیث را خیلی خوب و به صورت تخصّصی بداند.
 
وی با بیان این که مطالعات پراکنده از سوی یک مبلغ به معلومات تبلیغی او نمی افزاید، خاطرنشان کرد: علاوه بر این خصوصیات امروز آشنایی مبلغان دینی با زبان­های خارجی هم بسیار مهم است.

مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، داشتن مهارت های سخنوری برای یک مبلغ را ضروری دانست و ادامه داد: یک مبلغ مجرب و کارآزموده باید به گونه­ای سخن بگوید که جذاب و رسا باشد و از پراکنده­گویی، پیچیده یا خیلی ساده سخن گفتن، و غیرمنطقی سخن گفتن بپرهیزد.
 
حجت الاسلام فومنی با بیان این که مهارت سخنوری در گذشته تا به حال همواره در حوزه های علمیه مورد تأکید بوده است، گفت: توجه به این مهارت­ها نشان می­دهد که حوزه­های علمیه به امر تربیت مبلّغ توانا، توجه جدی داشته­اند.

وی آشنایی مبلغان با فناوری ای روز جامعه را مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید آشنایی مناسبی با فنآوری­های نوین ارتباطی و بخصوص رسانه­های بسیار مؤثّری، مانند سینما و رسانه های گروهی داشته باشد، چون همه این ابزارها تأثیر‌گذار تبلیغ را دو چندان خواهد کرد.

مسؤول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش پایانی سخنان خود گفت: در طرح تربیت خطیب، مبلغان با آسیب های فرهنگ دینی و شیوه های مقابله تهاجم فرهنگی آشنا شده تا هنگام وارد شدن به عرصه های مختلف تبلیغی از ارتقای بنیان های علمی، تغذیه فکری و جهت دهی به سوی عرصه ها و ساماندهی برخوردار شوند.

حجت الاسلام فومنی با اشاره به این که طرح تربیت خطیب در سراسر کشور می تواند اجرایی شود، خاطر‌نشان کرد: این طرح می تواند در سراسر کشور در مراکز استان هایی که دارای حوزه های علمیه هستند اجرایی شده تا در نهایت در اولین دوره پنج ساله صدها نفر از افسران تبلیغی را با مجهز کردن به شیوه های گوناگون مقابله با تهاجم فرهنگی به عرصه های مختلف فرهنگی، دینی و تبلیغی وارد کند./950/پ202/س

ارسال نظرات