۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۱۰۵
عضو خبرگان رهبری:

تحریم‌های بین‌المللی دشمنان تأثیری در اقتصاد کشور نداشته است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: تحریم های بین المللی دشمنان نه تنها تأثیری در اقتصاد کشور نداشته است، بلکه موجب خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها شده است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار جمعی از مدیران و فعالان صنایع و اقتصاد استان اظهار داشت: بسیاری از پیشرفت های اقتصادی و صنعتی کشور در سایه نیروهای بومی و دانشمندان جوان کشور محقق شده است.

وی با بیان اینکه مردم ایران به حق واژه "ما می توانیم" را تعبیر کرده اند، گفت: تحریم های بین المللی نه تنها تاثیری در اقتصاد کشور نداشته است، بلکه موجب خودکفایی در بسیاری از زمینه ها شده است.

عضو خبرگان رهبری تنگ نظری در قبال فعالیت های عمرانی، اقتصادی و صنعتی دولت را غیر قابل قبول دانست و ادامه داد: بسیاری از خدمات دولت نهم و دهم با دولت های قبلی قابل مقایسه نیست، البته کمبودهایی هم وجود داشته که بایستی برطرف شود.

وی توجه به امنیت سرمیه گذاران و احقاق اصل 44 قانون اساسی را لازمه رونق اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: درست است که بسیاری از زمینه های لازم برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان فراهم است، اما باید با تنگ نظری عده ای موجب دلسردی سرمایه گذاران شد.

امام جمعه تبریز تقویت روحیه جهادی در ابعاد مختلف اقتصادی را ضرورتی برای تحقق شعار جهاد اقتصادی دانست و گفت: توجه مبانی ارزشمند اسلامی نسبت به کار و تلاش و کسب روزی حلال از تکلیف همگان را در قبال توجه به جهاد اقتصادی مشخص می‌کند.

آیت الله شبستری ظرفیت استان آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاران را بسیار مطلوب دانست و گفت: تسهیلات لازم باید در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد، چراکه سرمایه گذاران با خود اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه دارند./935/پ203/س
ارسال نظرات