۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۱۳۹
آیت الله شبستری:

صدور انقلاب اسلامی مسأله‌ای اجتناب‌ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که استقبال کشورهای منطقه از حکومت اسلامی ایران مسأله‌ای اجتناب ناپذیر است، گفت: امروز شاهد صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی هستیم.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل(ره) در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مرهون امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

وی با بیان این‌که آرمان‌های امام امت برگرفته از اصول اسلامی و فقهی بوده است، خاطر‌نشان کرد: بر همین اساس است که امروز شاهد گرایش امت‌های اسلامی و غیر اسلامی به سمت حکومت اسلامی ایران هستیم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که نهضت اسلامی مردم منطقه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: استقبال کشورهای منطقه از حکومت اسلامی ایران امری اجتناب ناپذیر است، چراکه مردم جهان شاهدند که امروز مدعیان خادمین الحرمین دستانی آغشته به خون مسلمانان دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه با دیگر انقلاب های رخ داده در جهان نیست، گفت: مطالبه اصلی مردم در سال 57 و قبل از آن، اسلام ناب محمدی(ص) بود، نه اسلام آمریکایی، از این رو بود که ملت با اراده تمام مقابل طاغوت ایستاد و فرهنگ شیعی را احیا کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که استقلال و آزادی واقعی در سایه نظام اسلامی محقق می شود، افزود: آزادی و استقلالی که با وابستگی به غرب و عوامل خود فروخته آن بدست آید، به درد نمی خورد و عین ذلت و بدبختی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) تصریح کرد: آن امام بزرگوار با تأسی از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عزت واقعی و آزادگی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، بایستی قدر این نظام را دانست و برای حفظ آن از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

وی در پایان با تأکید بر برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در راستای شناساندن ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) اظهار داشت: بزرگداشت 14 و 15 خرداد یادآور دو حادثه تلخ در انقلاب اسلامی که غروب خورشید فروزان انقلاب دل همگان را مملو از غم کرده است./935/پ202/س
ارسال نظرات