۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۱۵۱
امسال؛

کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی طباطبایی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت شخصیت علمی، عرفانی و تربیتی آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی(ره) در تبریز برگزار خواهد شد.
کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی طباطبایی برگزار می‌شود
علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طرح معرفی مفاخر دینی و علمای برجسته آذربایجان از سوی این مرکز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: افزون بر این حدود چهل نفر از علما و فضلای بزرگ آذربایجان شناسایی شده‌اند تا در قالب طرح یاد شده و قابل ارائه به اصحاب فرهنگ و دین کشور معرفی شوند.

وی خاطر‌نشان کرد: تدوین زندگی‌نامه علامه امینی، جعفری و طباطبایی به صورت کتاب و معرفی مفاخر دینی با بهره‌‌مندی از فناوری‌های نوین چند رسانه‌ای از دیگر اهداف این مرکز در سال‌ جاری است.

داننده ادامه داد: در همین راستا، امسال کنگره بزرگداشت شخصیت علمی، عرفانی و تربیتی آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی(ره) در تبریز برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه از راه‌اندازی نخستین خانه فرهنگ دیجیتال با پنج میلیارد ریال اعتبار در مجتمع فرهنگی و هنری تبریز خبر داد و گفت: این مرکز که به امکانات فنی روز و پیشرفته مجهز بوده و می‌تواند به یک الگوی مؤثر در ارتقای فرهنگ استفاده از فضای مجازی تبدیل شود، تا پایان ماه‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

داننده ادامه داد: این خانه‌های فرهنگی باعث اعتماد‌سازی خانواده‌ها در استفاده از اینترنت شده و فضای امنی برای کودکان جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی و مثبت فضای مجازی ایجاد می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال برای نخستین‌بار شاهد برگزاری جشنواره عکس نماز و نیایش در تبریز خواهیم بود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره بین المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی خبر داد و گفت: این جشنواره فاخر به صورت پنج زبانه جزء جشنواره‌های 26 گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز ضبط ترتیل تصویری قرآن کریم در تبریز گفت: این حرکت برای نخستین بار در جهان اسلام با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و قرائت صحیح اجرایی می‌شود./935/ت302/س
ارسال نظرات