۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۱۶۸
آیت‌الله جوادی آملی:

اقدامات آل سعود با هیچ منطق و عقلی سازگار نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی با محکوم کردن جنایات و گستاخی آل سعود در کشور بحرین و جسارت به قرآن کریم، گفت: اینها در حالی که می دانند درون مسجد پر از قرآن است اقدام به آتش زدن مسجد و قرآن می کنند.
مراسم عمامه گذاري طلاب توسط آيت الله جوادي آملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی روز چهارشنبه در درس تفسیر خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره مؤمنون به تفسیر آیه دهم این سوره مبارکه پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، لشکرکشی خادمان قلابی حرمین شریفین به بحرین به منظور سرکوب مردم این کشور را محکوم و تصریح کرد: متاسفانه افرادی که خود را خلیفه مسلمین می دانند به بحرین لشکرکشی می کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: اینها از طرفی قرآن چاپ می کنند و از سویی دیگر این کتاب آسمانی را آتش می زنند و در حالی که می دانند در مسجد قرآن های زیادی وجود دارد اقدام به آتش زدن و تخریب می کنند.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم با محکوم کردن این جسارات و گستاخی ها، اضافه کرد: این گونه افراد را چگونه می توان تربیت کرد، مگر اینکه آنها را برده کنند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: این گونه اقدامات با کدام عقل و منطق جور در می آید، اگر اینها را کسی بگیرد باید چند روزی مثل برده آنها را در اختیار داشته باشد تا بتواند آنها را آدم کند.

مفسر برجسته قرآن کریم گفت: بحرینی ها یا حسین و یا حسین می گویند و در محرم و صفر به اقامه عزا می پردازند و با کسی کاری ندارند، اما شما زن و مردم و بچه را می کشید و جنایت می کنید.

وی در ادامه به جنایات آمریکا اشاره و تصریح کرد: اینها به هیچ معاهده و تفاهم نامه ای پایبند نیستند، این همه شورای امنیت قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر می کند، اما آمریکا هیچ کدام را رعایت نکرده است.

این استاد برجسته سطح عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: اینها هیچ امضا و عهدی را محترم نمی شمارند، همان گونه که صدام در برابر دوربین های تلوزیونی عهدنامه الجزایر را پاره کرد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با انتقاد از عدم پایبندی طرف قرارداد خارجی در ساخت نیروگاه بوشهر تاکید کرد: چندین سال است که نیروگاه اتمی بوشهر را تعهد کرده اند اما نمی کنند.

مفسر برجسته قرآن کریم همچنین گفت: ما با خیلی از کفار زندگی مسالمت آمیز داریم چون نه آنها کاری به ما دارند و نه ما کاری به آنها داریم، اما کسی که هیچ تعهد و معاهده ای را رعایت نمی کند، چگونه می توان با او برخورد کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات