۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۲۰۶
امام جمعه تبریز:

اعتماد مردمی سرمایه شوراهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری تأکید کرد: صداقت و عمل به مصلحت جامعه از وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده و مصلحت شخصی در آن جایی ندارد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شورهای اسلامی در تبریز اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به رای و اعتماد مردم احترام بگذارند و از هر فرصتی برای خدمت به محرومان استفاده کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: نباید برخی سیاسی کاری‌ها و قصد و غرض ورزی‌های شخصی اعضای شوراها را از هدف اصلی که همان جلب رضایت مردم است، منحرف کند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که شوراها جای سیاسی و جناحی کاری نیست، گفت: مسائل سیاسی و جناحی در شوراهای اسلامی شهر و روستا خطر آفرین و مهلک است، آرای مردم محترم است و نباید سلب اعتماد صورت گیرد.

آیت الله شبستری روند آغاز زوال یک نظام را نارضایتی و عدم توجه مسؤولان به مطالبات عموم دانست و گفت: اگر فرد یا مدیری موجب نارضایتی مردم و سلب اعتماد ایشان شود، در برابر خدا و دین رسول خدا مسؤول است.

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که مصالح و منافع شخصی در شوراها معنا ندارد، اظهار داشت: صداقت و عمل به مصلحت جامعه از وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده و مصلحت شخصی در آن جایی ندارد، کارکرد شوراها مرتبط با مصالح عمومی بوده و باید همچنان این‌گونه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سال جهاد اقتصادی، توجه به زیر ساخت های صنعتی و عمرانی را خواستار شد و تصریح کرد: نباید کارهای عمرانی و اقتصادی، دولت را از کارهای فرهنگی غافل کند، همه برنامه‌های عمرانی کشور بایستی با پیوست فرهنگی همراه باشند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه همت و تلاش جهادی را لازمه توسعه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: بایستی با نگرش جهادی تمام تهدیدات فرهنگی، اقتصادی و تحریم های صنعتی و علمی دشمنان را خنثی کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات