۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۳۲۱۸
آیت‌الله نوری همدانی:

موج خیزش اسلامی مستکبران را هراسان و دستپاچه کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، موج خیزش بیداری اسلامی را عامل هراس و دستپاچگی استکبار جهانی دانست و گفت: دشمنان و آمریکا در حالی جمهوری اسلامی ایران را متهم به دخالت در امور دیگرکشورهای می کنند که خود به این کشورها حمله نظامی می کنند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان مرزبانی کشور، حفظ امنیت در جامعه را بسیار مهم و زیربنای همه فعالیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست و از تلاش های مرزبانان جمهوری اسلامی در این راستا تقدیر کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تشریح اقسام جهاد در اسلام، تصریح کرد: جهاد در دین مبین اسلام اختصاص به جهاد نظامی ندارد بلکه جهاد سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی را نیز شامل می شود که در هر بعد باید لوازمی را بکار گرفت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به اسلام برنامه های زیادی دارند، بر ضرورت هوشیاری امت اسلام در برابر نقشه های دشمنان تاکید کرد و گفت: مسلمانان باید با هوشیاری نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی تحولات اخیر در منطقه را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: موج خیزش بیداری اسلامی مستکبران را به هراس انداخته است و آنها سعی می کنند به هر نحو ممکن دست نشاندگان خود را در منطقه حفظ کنند.

وی قیام های مردمی در منطقه را مبتنی بر روح اسلامی خواهی و رهایی از ظلم و استبداد مستکبران و دیکتاتورها دانست و بیان داشت: دشمنان و استکبار و غرب می خواهند این قیام ها را منحرف و به نفع خود مصادره کنند و امت اسلام و انقلابیون باید دراین خصوص هوشیار باشند.

حضرت آیت‌الله نوری ‌همدانی با اشاره به سیاست های اتخاذ شده متناقض از سوی آمریکا و غرب در قبال تحولات اخیر در جهان اسلام، گفت: اینها در ابتدا خود را حامی مردم معرفی کرده و با تناقض‌گویی سعی کردند مهره‌های اصلی را حذف کنند، اما بعد به این نتیجه رسیدند که با از بین رفتن این مهره‌ها این ممالک همانند ایران اسلامی از سیطره آمریکا خارج شد، از این رو با تغییر موضع به دنبال حفظ مهره های خود افتادند.

این مرجع تقلید تحولات بحرین را شاهد و تاییدی بر این مدعا ذکر کرد و با اشاره به سیاست های خصمانه غرب و آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: اینها در حالی با تبلیغات گسترده جمهوری اسلامی ایران را متهم به دخالت در امور دیگر کشورها دخالت می کنند که خود به کشورهای مختلف لشکرکشی نظامی کرده اند، در صورتی که ما فقط احکام خداوند را بیان می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تفکر انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده است، تاکید کرد: امام خمینی(ره) تاکید می کردند که انقلاب اسلامی ایران مرزها را در خواهد نوردید و ما امروز به صورت عینی شاهد تحقق این فرمایش امام راحل هستیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات