۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۲۴۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

افزایش معرفت دینی مردم نسبت به اهل بیت مهم‌ترین وظیفه مداحان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: حفظ و تقویت رسالت ائمه اطهار(ع) از مسؤولیت‌های سنگین مداحان است که باید از سوی این قشر مورد توجه قرار گیرد.
افزایش معرفت دینی مردم نسبت به اهل بیت مهم‌ترین وظیفه مداحان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع اعضای کانون مداحان استان، دفاع از اسلام و ولایت را مهم‌ترین وظیفه مداحان دانست و گفت: حساسیت فعالیت این قشر وظیفه آنها را در برابر جامعه اسلامی سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان این که وظیفه مداحان افزایش معرفت واقعی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: مداحان باید در جهت حفاظت از رسالت ائمه معصومین‌(ع) در جامعه بیشتر تلاش کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به نقش مداحان در ترویج شعائر دینی در جامعه‌ افزود: مداحان به عنوان اقشار تأثیر‌گذار جامعه باید همه توان خود را برای رشد و تقویت باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان به کار گیرند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که وظیفه مداحان افزایش معرفت واقعی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت رسالت ائمه معصومین از مسؤولیت‌های سنگین مداحان است که باید از سوی این قشر مورد توجه قرار گیرد.

وی، هنر مداحی را بسیار ارزشمند و پسندیده دانست و با تأکید بر حمایت از این هنرمندان دین‌مدار اظهار داشت: مداحانی که عمرشان را در نشر محبت اهل بیت(ع) می‌گذرانند باید در همه حال مورد حمایت قرار بگیرند.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که مداحان باید تلاش کنند معرفت مردم را نسبت به اهداف متعالی انبیای الهی به وظیفه سرور و سالار شهیدان افزایش دهند، تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند این است که مداحان با ظرافت خاصی پس از مطالعه منابع دینی مطالب مورد نیاز خویش را استخراج کرده و سپس قیام امام حسین(ع) را در کنار معنویت و عرفان آن حضرت بدون اضافه یا کم‌کردن هر نوع مطلب دیگری برای مردم تشریح و بیان کنند.

وی با تأکید براین که مداحان باید بسیار مراقب بوده و از اشعار بی‌محتوا و غیرواقعی استفاده نکنند و بیش از هرچیزی به ترویج فرهنگ عاشورایی امام حسین‌(ع) پسند بپردازند، افزود: دشمنان اسلام در نظر دارند با تحریف در فرهنگ عاشورا وقایع و حوادث عاشورا را آن‌گونه که خود می‌خواهند بیان کنند که بر همین اساس وظیفه مسؤولان هیأت‌ها و مبلغان بسیار سنگین است.

حجت الاسلام حسینی، حفظ شأن سیدالشهدا‌(ع) در مجالس عزاداری ماه محرم را در گرو اخلاص، صداقت مداح و خطیب در بیان ویژگی‌های آن حضرت و عظمت قیام امام حسین(ع) برشمرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه گفت: خدمت به اسلام، اهل بیت‌(ع) و نظام جمهوری اسلامی اسلامی افتخار بزرگی برای شیعیان است که باید ارزش آن را بدانیم.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان یک سرباز فرهنگی این است که تلاش کنیم تا فرهنگ اصیل اسلامی و عمل به قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار داشت: اگر مداحان ساماندهی شوند و آموزش‌های لازم به آنان داده شود بسیاری از آسیب ها در هیأت های مذهبی نیز برطرف خواهد شد، چون مداحان می توانند الگوی صحیح عزاداری را به مردم انتقال دهند./950/پ202/س
ارسال نظرات