۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۲۴۸
رییس سازمان حج و زیارت کشور:

سه میلیون زائر ایرانی برای نقاط زیارتی در سال 90 اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت کشور از اعزام 3 میلیون زائر ایرانی به نقاط زیارتی زائران به نقاط زیارتی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 800 هزار زائر حج عمره، 100 هزار زائر حج تمتع، یک میلیون و 500 هزار زائر عتبات عالیات و 600 تا 700 هزار زائر سوریه اعزام خواهند شد.
علي ليالي، رييس سازمان حج و زيارت کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علی لیالی، رییس سازمان حج و زیارت کشور، شب گذشته، در مراسم تقدیر از فعالان اعزام زائران به عتبات عالیات در استانداری خوزستان، اظهار داشت: پایانه‌های انتقال زائر به عتبات عالیات در خوزستان در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده و توان ارائه خدمات به زائران در مرزهای این استان افزایش یافته است. به همین دلیل متناسب با رشد امکانات در استان، ظرفیت اعزام زائر از مرزهای خوزستان نیز افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان حج و زیارت کشور، اظهار کرد: فرآیند اعزام زائران به نقاط زیارتی به خوبی در حال انجام است و در سال جاری 800 هزار زائر حج عمره، 100 هزار رائر حج تمتع، یک میلیون و 500 هزار زائر عتبات عالیات و 600 تا 700 هزار زائر سوریه اعزام خواهند شد.

وی با بیان این که در سال جاری 3 میلیون زائر به نقاط زیارتی اعزام خواهند شد، گفت: این در حالی است که تعداد کارکنان ادارات حج و زیارت در کشور از 700 نفر تجاوز نمی‌کند؛ اعزام این تعداد زائر با تعداد اندک کارکنان حج و زیارت ممکن نیست و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه هر فردی در هر مسؤولیتی که باشد، خود را خادم زائران بداند و به نوعی برای آسایش زائران تلاش کند.

لیالی با اشاره به این که نیروی انتظامی و مرزبانی و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند نیز در فرآیند اعزام زائران عتبات عالیات از مرزهای خوزستان تلاش بسیار داشته‌اند که جای تقدیر دارد، یادآور شد: بی‌تردید برای زائران امام حسین (ع) باید بیش از این کار کرد تا فضایی فراهم شود که زائر هنگام تشرف به عتبات عالیات با آسودگی سفر کند.

رییس سازمان حج و زیارت ابراز داشت: اگرچه اعزام زائران به عتبات عالیات به خوبی در حال انجام است، اما به این میزان خدمات‌رسانی قانع نیستیم و لازم است اشکالات و نقص‌ها شناسایی و برطرف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در چند سال گذشته پایانه‌های اعزام زائران در مرزهای خوزستان به سرعت رشد کرده و توان ارائه خدمات نسبی فراهم شده، متناسب با رشد امکانات، ظرفیت اعزام زائر از مرزهای این استان هم افزایش خواهد یافت و هر زمان که مدیر‌کل حج و زیارت و یا استاندار خوزستان اعلام کنند که استعداد جابه‌جایی زائر از مرزهای خوزستان بیش از مقدار فعلی است، ظرفیت اعزام افزایش می‌یابد. 

رییس سازمان حج و زیارت گفت: افزایش اعزام زائران عتبات عالیات از مرزهای خوزستان هم موجب فعال‌شدن استان در ارائه خدمات به زائران می‌شود و هم رشد اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: عملیات اعزام زائران به عتبات عالیات در نوروز امسال به خوبی و بدون هیچ مشکلی از مرزهای خوزستان انجام شد و زائران با آرامش و دریافت خدمات مناسب به عتبات اعزام شدند و به خوبی هم از مرزهای خوزستان بازگشتند. امیدوارم این روند استمرار داشته باشد و شاهد ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران باشیم./9455/پ202/ص
ارسال نظرات