۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۲۵۵
مسؤول دفاتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

نماز باید اول وقت در همه مراکز به ویژه مراکز آموزشی اقامه شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، سعادت دنیوی و اخروی و کسب مقامات معنوی را در گرو توجه به نماز به‌ویژه نماز اول وقت دانست و گفت: نماز باید اول وقت در همه مراکز به ویژه مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها اقامه شود.
حجت‌الاسلام سيد محسن شفيعي، رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي خوزستان،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی، مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، صبح امروز در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان، اظهار داشت: جایگاه نماز در دین مبین اسلام بسیار رفیع و بالا است؛ ملاک پذیرش سایر اعمال بسته به قبولی نماز به درگاه الهی بوده در حالی‌که بی‌اعتنایی به نماز توفیقات الهی و فضایل اخلاقی را از انسان سلب می‌کند.

مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی در جامعه به‌ویژه دانشگاه‌ها توجهی به نماز نمی‌شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به نماز و فرامین انبیاء در همه نهادها به‌ویژه دانشگاه‌ها یک اصل مسلم شده است.

وی با تشریح مقدمات و شرایط صحت نماز از جمله طهارت، وضو، لباس نمازگزار، جهت قبله، مکان نمازگزار، سعادت دنیوی و اخروی و کسب مقامات معنوی در گرو توجه به نماز به‌ویژه نماز اول وقت دانست و گفت: نماز باید اول وقت در همه مراکز به‌خصوص مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها اقامه شود.

مسؤول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با اشاره به اینکه هیچ‌کاری را نباید به نماز ترجیح داد، افزود: برنامه‌های آموزشی باید به‌گونه‌ای تدوین شوند که هیچ جلسه، کلاس، امتحان و برنامه‌ای با وقت نماز تداخل نداشته باشد.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که در حال حاضر بیش از سه میلیون نفر از جوانان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند، ابراز داشت: با توجه به جمعیت تحصیلکرده بسیار زیاد در کشور، مدیران و مربیان به‌ویژه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه باید بیش از پیش نهادینه کردن امور دینی و فرهنگ اسلامی را در بین جوانان پررنگ کند.

وی یادآور شد: سالانه دو بار کارگاه آموزشی ائمه جمعه استان برای ارتباط بهتر با نسل جوان تشکیل و حلقه‌های معرفت در دانشگاه‌ها جهت آشنایی دانشجویان با معارف نماز برگزار می‌شود؛ در این راستا باید بیش از پیش به تشویق جوانان به آموزش معارف قرآنی و احکام الهی در جامعه توجه کرد./9455/پ202/ص

ارسال نظرات