۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۲۷۹
با بهره گیری از توان طلاب جوان؛

25 هزار دانش آموز مازندرانی زیر پوشش طرح تبلیغ چهره به چهره قرار گرفتند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه «وصال یارمنتظر» گفت: تاکنون حدود 25 هزار نفر از دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان مدارس شش شهر مازندران زیر پوشش طرح تبلیغ چهره به چهره این مؤسسه قرار گرفته اند.
تبليغ چهره به چهره
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیدرسول هاشمی، مسؤول مؤسسه «وصال یارمنتظر» روز پنجشنبه در جلسه ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه در ساری، با اشاره به این که فعالیت تبلیغی این مجموعه از آبان ماه سال گذشته با همکاری معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان آغاز شد، گفت: تبلیغ چهره به چهره با بهره گیری از توان طلاب جوان و با استعداد حوزه یکی از مهم ترین برنامه های این مؤسسه است.

وی با بیان این که تاکنون حدود 25 هزار نفر از دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان مدارس مازندران زیر پوشش طرح تبلیغ چهره به چهره این مؤسسه قرار گرفته اند، افزود: رفع مشکلات فرهنگی در عرصه دانش آموزان به منظور واکسینه کردن رفتار، گرفتار و اندیشه دانش آموزان در برابر تهاجم فرهنگی غرب یکی از مهم ترین اهداف این مجموعه تبلیغی است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که در این طرح تبلیغی طلاب حوزه علمیه با اشاره به مأموریت های تعیین شده برای آنها از قم به محل تبلیغی خود دراستان اعزام می شوند، تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار این طرح تاکنون شش شهرستان مازندران زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی از افزایش تعداد شهرهای مازندران برای اجرای این طرح تبلیغ چهره به چهره خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه زمینه در مناطق غرب استان که بیشتر مورد توجه هجوم فرهنگ های بیگانه است فراهم شده که به زودی این طرح درآن مناطق نیز اجرایی می شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که سؤوالات طرح شده از سوی دانش آموزان هم نگران کننده و هم امبد بخش است، بیان داشت: اگرزمینه ارتباط مناسب روحانیت با دانش آموزان در سطح مدارس بیشتر فراهم شود و اعتماد میان این دو قشر حاکم شود، دانش آموز به راحتی با روحانی مبلغ ارتباط برقرار خواهد کرد.

وی با بیان این که طلاب جوان مربی این طرح در حال حاضر هر دو هفته یک بار از قم به شهرستان های مورد نظر مازندران هجرت می کنند، خاطرنشان کرد: علیرغم همه مشکلات و سختی های موجود در روند اجرای این طرح، اما طلاب و روحانیان با عشق و علاقه بسیار این طرح را ادامه می دهند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به این که در این طرح دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت مورد توجه است، خاطرنشان کرد: در هدف کوتاه مدت، به دنبال خنثی کردن توطئه های دشمنان در خصوص جدایی و دوری نسل جوان از روحانیت هستیم.
 
وی، تربیت نیروی کارآمد به منظور عملیاتی کردن اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از اهداف بلند مدت اجرای این طرح اعلام کرد.

مسؤول مؤسسه «وصال یارمنتظر» با بیان این که مبلغان دراین این طرح به بسیاری از سؤالات و شبهات دانش آموزی نیز پاسخ می دهند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تبلیغ چهره به چهره می تواند زمینه تعیمق باورهای دینی در نسل جوان و نوجوان جامعه را فراهم کند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که در اجرای این طرح دو برنامه تبلیغ محور و مربی محور در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در بخش تبلیغ محور، مبلغان حوزه علمیه از ایام تبلیغی همانند ماه محرم، ایام ماه مبارک رمضان و فاطمیه به فعالیت های تبلیغی در سطح مدارس می پردازند.

وی ادامه داد: در بخش مربی محوری، فعالیت های تبلیغی در طول سال تحصیلی و هر دوهفته یک بار در طح مدارس اجرایی می شود که قرار است با همکاری مسؤولان فرهنگی استان و همچنین مبلغان حوزه به یک هفته کاهش یابد.

مسؤول مؤسسه «وصال یار منتظر»، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی معرفی کرد و ادامه داد: اگر فرهنگ و فکر جوانان جامعه ما مدیریت شود در سایر زمینه نیز شاهد یک تحول عظیم خواهیم بود.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که ادعاهایی که در خصوص دین گریز بودن نسل جوان جامعه ما از سوی برخی افراد بیان می شود صحیح نیست، ادامه داد: جوانان جامعه ما دین طلب هستند و این مستلزم تبیین مفاهیم دینی به گونه ای صحیح و قابل فهم برای یک جوان است.

وی با اشاره به این که جریان روحانیت ایجاد کننده انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر عهده روحانیت است./950/پ202/س
ارسال نظرات