۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۳۰۱
آیت الله نوری همدانی:

شهید مطهری حق بزرگی بر گردن انقلاب و انقلابیون دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه شهید مطهری مصداق عاش سعیدا و مات سعیدا بود، از خدمات علمی و انقلابی این عالم مجاهد قدردانی کرد و گفت: شهید مطهری حق بسیار بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی و انقلابیون دارد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید،عصر پنج شنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهید مرتضی مطهری، با تجلیل از تلاش ها و خدمات انقلابی و علمی این استاد فرزانه، خاطراتی از این شهید فرزانه بیان کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه شهید مطهری استادی فرزانه بود تصریح کرد: جلسات درس استاد شهید مطهری بسیار باشکوه بود و ایشان در تمام ابعاد برجستگی های خاصی داشتند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: شهید مطهری در علوم حوزوی مجتهدی مقتدر، روشن و زمان شناس بود و آثار به جای مانده از ایشان جایگاه ایشان را روشن می کند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر نشر آثار و اندیشه های شهید مطهری تصریح کرد: برای شهید مطهری مردن در رختخواب خوب نبود، چون ایشان به همه کمالات رسیده بود.

این مرجع تقلید بیان داشت: شهید استاد مطهری مصداق بارز عاش سعیدا و مات سعیدا بود، شهادت منتهی آمال و آرزوی مردان خداست و ایشان به این آرزوی بزرگ دست یافتند.

وی ابراز داشت: شهید مطهری حق بزرگی بر گردن انقلاب و انقلابیون دارد و وظیفه همه است که تفکر ایشان را نشر دهیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز دنیا با دیده عظمت به انقلاب اسلامی می نگرد، بر ضرورت تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: شهید مطهری با این دید به انقلاب اسلامی می نگرییست و این مساله در آثار ایشان نیز نمایان است.

وی افزود: شهید مطهری نویسنده ای توانا و زبردست بودند و در کرسی تدریس نیز استادی توانمند بود، در منبر و خطابه نیز ایشان بسیار توانا بود و هم در حوزه و هم در دانشگاه خدمات بسیار خوبی به جای گذاشت.

حضرت آیت‌الله نوری ‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست های اتخاذ شده متناقض از سوی آمریکا و غرب در قبال تحولات اخیر در جهان اسلام، تاکید کرد: با سقوط حاکمان دست نشانده استکبار نیز باید بساط خود را جمع کند.

این مرجع تقلید موج بیداری اسلامی را نشانه صدور تفکر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: غرب و آمریکا تلاش می کند با حفظ مهره های دست نشانده از پیامدهای بعدی جلوگیری کند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات