۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۳۱۳
علی مطهری:

شهید مطهری در مقابل هجمه دشمنان دریادل و بردبار بود

خبرگزاری رسا ـ علی مطهری، با تاکید بر اینکه شهید مطهری در برابر سیل هجمه ها بردبار بود، گفت: با وجود هجمه های زیادی که به شهید مطهری می شد، ایشان هیچ گاه از کسی گلایه نمی کرد.
ديدار اعضاي ستاد برگزاري بزرگداشت شهيد مطهري با مراجع و علما
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنج شنبه در دیدار اعضای ستاد یادواره شهید مطهری با آیت الله مصباح یزدی، به بیان خاطراتی از پدر خود پرداخت.

وی با بیان اینکه بنده در زمان شهادت آیت الله مطهری 21 سال داشتم و در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می کردم، افزود: متاسفانه من آن چنان که باید و شاید در حوزه معارف اسلامی از ایشان بهره نبردم.

مطهری گفت: شاید بیشترین بهره ای که از مرحوم پدرم داشتم ، از جهت تاثیری است که ایشان از نظر الگوی رفتاری و کرداری بر ما داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده در برخی از کلاس های شهید مطهری شرکت کردم، اما به آن معنا در محضر ایشان تلمذ نکرده ام.

وی گفت: البته مرحوم پدر ما بی میل نبودند که یکی از فرزندان ایشان در کسوت روحانیت باشد و خوشبختانه محمد آقا در این لباس و کسوت مقدس هستند و بنده نیز بعد از شهادت ایشان با توجه به اینکه مسؤولیت نشر آثار ایشان را به عهده داشتم، تغییر رشته داده و رشته فلسفه را تا مقطع دکترا خواندم.

فرزند شهید مطهری تحمل و بردباری بالا را از جمله ویژگی های شخصیتی این استاد فرزانه ذکر و تاکید کرد: شهید مطهری با وجود دشمنی های زیادی که با ایشان می شد هیچ گاه از کسی گلایه و بدگویی نمی کردند و این مساله برای ما درس بود.

علی مطهری گفت: شهید مطهری شخصیتی دریادل بودند و با وجود اینکه قبل از انقلاب از سوی کمونیست ها، مجاهدین خلق و طرفداران روشنفکرانی همچون شریعتی و پیمان مورد هجمه قرار می گرفتند، اما ایشان سکوت می کردند.

وی با بیان اینکه هجوم به شهید مطهری وحشتناک بود، افزود: هجوم و هجمه ای که به آیت الله مصباح یزدی دردوران اصلاحات می شد، کمتر از هجومی بود که به شخصیت آیت الله مطهری می شد.

فرزند شهید مطهری خاطرنشان کرد: شهید مطهری در مقابل این هجمه ها به گونه ای رفتار می کردند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است و این مسائل برای ما درس و آموزنده بود.

علی مطهری در ادامه با تجلیل از شخصیت آیت الله مصباح یزدی، گفت: بنده بیان و نگارش آیت الله مصباح یزدی را نزدیک به علامه مطهری می بینم و شیوایی قلم شهید مطهری در آثار علامه مصباح یزدی نیز دیده می شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات