۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۳۲۴
قائم مقام بنیاد شهید مطهری:

دانشنامه شهید مطهری تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام بنیاد شهید مطهری از تدوین دانشنامه شهید مطهری و همچنین راه اندازی پورتال جامع به هفت زبان زنده دنیا خبر داد.
شهيد مطهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا جعفری جلوه در حاشیه دیدار اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری با مراجع تقلید وعلما که روز پنج شنبه در قم انجام شد، از تشکیل ستادی به منظور بزرگداشت شهید مطهری در بنیاد شهید مطهری خبر داد.

وی با بیان اینکه این بنیاد با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته است، تاکید کرد: در این ستاد شماری از روحانیان، اندیشمندان، دانشگاهیان، فرهنگیان و فعالان عرصه قلم، ادب و هنر عضو هستند.

جعفری جلوه با تشریح برنامه های مراسم بزرگداشت شهید مطهری، برگزاری همایش حکمت مطهر در صداوسیما، برگزاری همایش مطهری و مقتضیات زمان در مدرسه عالی شهید مطهری، برگزاری همایش هایی با حضور حوزویان در قم، برگزاری جشنواره حکمت مطهر و مراسم تجلیل از برگزیدگان عرصه مطالعات و پژوهش‌های حوزه علوم انسانی با محوریت آرا و اندیشه‌های مطهری را از جمله این برنامه ها برشمرد.

قائم مقام بنیاد شهید مطهری در ادامه سخنان خود، از تدوین دانشنامه شهید مطهری خبر داد و گفت: کار تدوین دانشنامه شهید مطهری در دست برنامه‌ریزی و اقدام است و تدوین آن از سال جاری آغاز می شود.

وی با اشاره به اندیشه های ناب شهید مطهری تصریح کرد: در تلاش هستیم با هماهنگی آموزش و پرورش اندیشه های شهید مطهری در کتاب درسی و همچنین در کتب دانشگاهی گنجانده شود.

جعفری جلوه ترجمه بیش از سیصد اثر از آثار شهید مطهری را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی بنیاد شهید مطهری ذکر کرد و گفت: این آثار پس از ترجمه به کشورهای مختلف جهان ارسال شده است.

وی راه اندازی پورتال جامع بنیاد شهید مطهری و طراحی سایت این بنیاد را از اقدامات در دست انجام این بنیاد ذکر کرد و گفت: این پورتال جامع به هفت زبان فعالیت خود را دنبال خواهد کرد و یک خبرگزاری نیز راه اندازی خواهیم کرد.

قائم مقام بنیاد شهید مطهری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در شرایط فزونی موج بیداری اسلامی و احساس عطش دنیا به اندیشه های اسلامی، نشر و ترویج آثار و اندیشه های شهید استاد مطهری اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. /924/پ202/س

ارسال نظرات