۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۳۴۶
آیت الله موسوی جزایری:

حضرت زهرا میزانی برای شناخت خشنودی و غضب خداوند است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، حضرت فاطمه زهرا(س) را مقیاس و میزانی برای شناخت خشنودی و غضب خداوند متعال دانست.
آيت الله موسوي جزايري آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، اظهار داشت: تقوای الهی را در پیش گیرید خدا را عبادت کنید؛ چرا که با رعایت تقوای الهی می توان به قرب الهی نزدیک شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای جهانیان است، تصریح کرد: حضرت فاطمه، یکی از برترین زنان عالم است که مسلمانان باید شعائر این بانوی بزرگوار را گرامی بدارند و از این بانوی بزرگوار پیروی کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که حضرت فاطمه مقیاس و میزانی برای شناخت خشنودی و غضب خداوند متعال است، بیان داشت: در احادیث پیامبر اکرم آمده است که حضرت فاطمه(س) مقیاس و میزانی در رابطه با شناخت رضا و غضب خداوند است که اگر بخواهید شعائر الهی را انجام دهید باید در مراسم های حضرت فاطمه زهرا(س) شرکت کرده و احادیث و روایت ایشان را به دیگران بیان کنید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، خواستار حضور همه جانبه مردم در مراسم های ویژه شهادت حضرت زهرا(س) شد و تصریح کرد: مسؤولان و فعالان عرصه های فرهنگی باید مراسم های ویژه شهادت حضرت فاطمه را نسبت به سال های گذشته بهتر و با شکوه تر برگزار کنند تا مردم بتوانند از این برنامه ها کمال بهره و استفاده را ببرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، با دعوت مردم به انجام فریضه الهی پرداخت زکات، گفت: براستی که پرداخت زکات خیر دنیا و آخرت است و بر مسلمانان لازم و واجب است که زکات مال خود را بپردازند.

آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به آثار سودمند پرداخت زکات، اظهار داشت: برکت در مال و ثروت، طولانی شدن عمر انسان، مصون داشتن از خطرات و بلاهای طبیعی و غیر طبیعی و رشد نمو انسان، از آثار و برکات پرداخت زکات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نهم اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر وروستا، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم تصریح می کند که «امرهم شوری بینهم» و در کارهای خود با یکدیگر مشورت کنید و کارهای خود را به پیش ببرید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با بیان اینکه روز شوراها، روز تحقق یک اصل مترقی برگرفته از اسلام است و قرآن مجید در آیات متعدد به آن توجه کرده، اظهار داشت: در واقع مشورت کردن در قرآن یکی از صفات مؤمنین است که در کنار صفات حسنه دیگر مطرح می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مشکلات پیش روی شوراهای شهر و روستا، تأکید کرد: نبود شورای شهر در برخی از شهر های خوزستان، این استان را با مشکلاتی مواجه کرده که مسؤولان قضایی و مرتبط با این مسأله موظف هستند، این مشکلات را به نحو مطلوبی بر طرف کنند و خوزستان را به برترین استان در کشور تبدیل کنند.

رییس شورای انجمن مفاخر خوزستان، با بیان این که نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی باید از فیلتر مراجع نظارتی عبور کنند، گفت: برخی از مشکلات به وجود آمده در شهرهای استان، به دلیل عدم نظارت دستگاه های مربوطه است؛ از این رو افرادی که می خواهند نماینده مردم بشوند باید از زیر نظر مراجع نظارتی عبور کنند تا دیگر شاهد برخی از رویدادهای نا خوشایند نباشیم.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، به یازدهم اردیبهشت ماه جاری، روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و اظهار داشت: کار کردن از بالاترین عبادت ها بوده که پیامبر اکرم (ص) بیان می کند که کار کردن همانند جهاد در راه خداوند متعال است./9465/پ201/ص
ارسال نظرات