۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۳۷۸
استاد حوزه و دانشگاه:

تحصیل جهادی و عمل به تکلیف رسالت امروز دانشجویان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری تحصیل به صورت جهادی و توجه و عمل به تکلیف اجتماعی را از وظایف امروز دانشجویان عنوان کرد.
حجت-الاسلام نظري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، اختتامیه هجدهمین دوره اردوی زیارتی راهیان نور دانشگاه تبریز با تجلیل از دویست نفر از دست اندرکاران این اردو برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز در این مراسم تحصیل به صورت جهادی و توجه و عمل به تکلیف اجتماعی را از جمله وظایف دانشجویان عنوان کرد و گفت: دانشجویان نباید به مسائل اجتماعی نظیر تحولات اخیر منطقه و کشتار بی دفاع مردم بحرین از سوی حملات آل سعود و آل‌خلیفه و تخریب مساجد و همچنین آتش‌ زدن قرآن در بحرین بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام مجتبی نظری، تصریح کرد: تک تک دانشجویان به اندازه توان و قدرت خود می توانند برای محکومیت این عمل ددمنشانه و جلوگیری از کشتار مردم بی‌دفاع بحرین با برگزاری همایش ها، نشست‌ها، انتشار نشریه و کتاب و تجمع اعتراض‌آمیز برای ادامه انقلاب آنان کمک کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه با حضور در مناطق 8 سال دفاع مقدس بسترهای لازم برای ادامه راه و آرمان های این شهیدان باید در وجود دانشجویان فراهم کرده باشد، یادآور شد: کسی که راز فکه و شلمچه را درک کرده باشد، نباید به مسایل غزه، بحرین و بیداری اسلامی تحولات منطقه بی تفاوت باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم هدف از برگزاری هیجدهمین دوره اردوی زیارتی راهیان نور را حرکت تاکتیکی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ذکر کرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با ترفندهای گوناگون در دوره های مختلف از جمله قبل و بعد از انقلاب، دوران 8 سال دفاع مقدس و در حال حاضر می‌خواهند به کشورمان ضربه بزنند که به لطف خدواند و آگاهی مردم و مسئولان تمامی توطئه آنان خنثی شده است.

سجاد حسین زاده اقتدار و عزت کنونی کشورمان را ناشی از جان گذشتگی و ایثار شهدا وخانواده های آنان ذکر کرد و با تاکید بر ادامه راه شهدا، گفت: ما دانشجویان باید با ایثار و از خود‌گذشتگی در تمامی فعالیت‌های خود همچون بسیجیان 8 سال دفاع مقدس نگذاریم کوچکترین لطمه¬ای به این انقلاب بزرگ وارد شود.

یادآور می شود: تجلیل از دست اندرکاران و فعالان برگزاری دوره اردوی زیارتی راهیان نور این دانشگاه، پرده‌خوانی، کلیپ و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز برگزار شد.

بر پایه همین گزارش سال گذشته 750 دانشجوی دختر و پسر از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در قالب هجدهمین اردوی زیارتی و فرهنگی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شده بودند.

قابل ذکر است، بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از سال 1371 آغازگر اعزام دانشجویان به مناطق جنگی در سطح دانشگاه های کشور بوده و تاکنون 18 کاروان از دانشجویان خواهر و برادر به این اردوها اعزام کرده است، به طوری که کاروان دانشجویی این دانشگاه اولین و بزرگترین کاروان دانشجویی در قالب این اردوها است./935/د103/س
ارسال نظرات